וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהיג הרפובליקאים בבית הנבחרים פרש

רויטרס

7.1.2006 / 21:35

טום דיליי, המסובך בשערוריות שחיתות, נכנע ללחץ מתוך מפלגתו ופינה את התפקיד רב העוצמה

מנהיג הרוב ב[[בית הנבחרים]], טום דיליי (רפובליקאי מטקסס), המואשם בפלילים במדינת מגוריו, הודיע לחברי מפלגתו שלא יתעקש לחזור לתפקידו, ממנו השעה את עצמו באופן זמני לאחר הגשת כתב האישום נגדו. במכתב לחבריו כתב דיליי כי "אסור להרשות ליריבינו לפלג בינינו ולהסיח את דעתנו".

דוברו, קווין מאדן, הוסיף כי דיליי ישמור על מושבו בבית הנבחרים וירוץ לבחירה מחדש בנובמבר הקרוב. דובר סיעת ה[[רפובליקאים]] בבית הנבחרים, שון ספייסר, אמר כי מנהיגי המפלגה קיבלו מדיליי מכתב בשבת המודיע להם על כוונתו לפנות את מקומו.

במכתב נפרד ליו"ר בית הנבחרים, דניס האסטרט (רפובליקאי מאילינוי), אמר דיליי כי בכוונתו לרוץ לבחירה מחדש למושב שלו בקונגרס "בעודי נאבק לטהר את שמי מן האישומים חסרי השחר שהועלו נגדי".

בספטמבר נאלץ המחוקק רב העוצמה להשעות את עצמו זמנית מן העמדה השנייה בחשיבות בבית הנבחרים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על הלבנות הון וקשירת קשר בהקשר של פרשיית מימון בחירות.

מאז, התמיד דיליי בהתעקשותו שישוב לעמדתו לאחר שינוקה מן האישומים הללו. אולם התיק שלו בבית המשפט רחוק מסיום (בין השאר בשל טקטיקות השהיה שנוקט דיליי עצמו), ובינתיים עלו שאלות נוספות בנוגע למערכת היחסים ההדוקה של דיליי עם הלוביסט ג'ק אברמוף, שהודה בשבוע האחרון באישומים של הונאה. צעדו של דיליי בא שעות ספורות לאחר שמספר חברי קונגרס רפובליקאים החלו להחתים אנשים על עצומה הקוראת להסרתו הקבועה מהתפקיד.

ספייסר אמר שטרם נפלה החלטה באשר למועד הבחירות בקרב הרפובליקאים על המשרה שהתפנתה.מנהיג הרוב הזמני, רוי בלאנט ממיזורי, כבר הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על תפקיד הקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully