וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: 400 בני אדם נרצחו בחשד שעסקו בכישוף

5.7.2001 / 9:31

המון משולהב ביצע טבח באנשים בחודש האחרון בשל שמועות שפשטו בצפון מזרח המדינה, שטיבן טרם ברור; עיתונאי: "הרוצחים משתמשים בסכינים גדולות, מקלות ואבנים"

קרוב ל-400 בני אדם נרצחו בקונגו בחודש האחרון על ידי המון משולהב בגלל שנחשדו בעיסוק בכישוף. קצין מודיעין בצבא קונגו דיווח על ההתקפות האלימות והוסיף כי כ-300 בני אדם נמלטו מהאזור מפחד ציד המכשפות.

מוקדם יותר אמר בשבוע שעבר מפקד בצבא אוגנדה, הנרי טומוקונדה, לעיתון אפריקאי כי 244 בני אדם נרצחו באזור ארו, שבצפון מזרח קונגו, על ידי אנשים שחשדו בהם בכישוף.

צבא אוגנדה, השולט באזור בו בוצעו ציד המכשפות, עצר עד כה 89 בני אדם בחשד שהשתתפו בטבח ומטפל ב-140 ניצולים שמצאו מחסה בבסיסיו. בין הניצולים שנמלטו מההמון הזועם, רבים סובלים מפגיעות סכינים גדולות.

בינתיים שב השקט לאזור, זאת לאחר ביקורו של מושל מחוז איטורי בקונגו שסייר באזור. המושל נפגש עם התושבים במטרה להרגיע את הרוחות והביא עמו שופטי שלום כדי להאיץ את ההליכים המשפטיים נגד הרוצחים.

מהעיתון האפריקאי לא ניתן היה ללמוד מה היה האירוע שהצית את האלימות, אך העיסוק בכשפים נפוץ מאוד בקונגו. עיתונאי שביקר באזור הטבח אמר כי קיימת אווירה חשדנית וחרושת שמועות על עליה בעיסוק בכישוף. "ראש הכפר מכנס ישיבה ומי שלא מופיע. מחפשים אחריו וטובחים בו", אמר העיתונאי והוסיף, "הם מאלצים את הקורבנות להתוודות על פשעיהם ולמסור את שמות משתפי הפעולה".

העיתונאי סיפר גם כי הרוצחים משתמשים במקלות, בסכינים גדולות ובאבנים. "לפעמים הם קוברים חמישה או שישה אנשים בקבר אחד. הם מחלקים את רכושו של הקורבן, שוחטים את הבהמות שלו, צולים אותן ומלווים את הארוחה בשתיית בירה וממשיכים הלאה", סיפר העיתונאי, שביקש שלא להזדהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully