וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מאיימים להשבית את הלימודים

21.12.2005 / 16:01

בצהריים נפגש אולמרט עם נציגי הסטודנטים. הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לתוכנית משרד האוצר להעלות שכר הלימוד

הסטודנטים מאיימים להשבית את הלימודים עוד לפני הבחירות לראשות הממשלה, במחאה על תוכניתו של שר האוצר, אהוד אולמרט, להעלות את שכר הלימוד.

היום בצהריים נפגשו נציגי הסטודנטים עם שר האוצר שהבהיר כי הוא לא הציע להעלות את שכר הלימוד לסטודנטים, אלא לקבוע שכר לימוד מדורג (דיפרנציאלי), כדי לסייע לסטודנטים משכבות חלשות ומאזורי מצוקה. לדבריו, אין הצדקה שסטודנטים שלהם בסיס כלכלי איתן וסטודנטים ממשפחות עניות ישלמו שכר דומה. לדבריו, "לא ייתכן שהבן שלי ישלם את אותו שכר לימוד כמו מי שבא מנתיבות או משדרות ושהוריו מרווחים 2,000 שקלים בחודש. לילד כזה אין כיום שום סיכוי להגיע לאוניברסיטה". השר אולמרט אמר עוד, כי מדובר בעיקרון צודק וכי מבקריו הם צבועים ופופוליסטים.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אסף שגב אמר בתגובה כי "הבהרנו כי הסטודנטים לא יסכימו להעלאת שכר הלימוד בשום צורה שהיא. הנושא לא פתוח לשום דיון ומו"מ, מכיוון שממשלת ישראל הבטיחה ליישם במלואו את דו"ח וינוגרד ואין בכוונתנו לוותר על כך בשום אופן". לדברי שגב, "אין ספק ששר האוצר הבין את חומרת הנושא מבחינתנו, ואנו מקווים שמעתה יתמקד האוצר בלפתור את מצוקות הסטודנטים ולא להחריף אותה".

לדברי שגב, "הסטודנטים מבקשים שממשלת ישראל תקיים את התחייבותה ותתפחית את שכר הלימוד ב-50%. אמרנו לאולמרט שגם אנחנו רוצים שהעניים ישלמו פחות מהעשירים, אבל אנחנו לא רוצים שזאת תתברר כדרך נוסף להכבדת נטל שכר הלימוד על 99% מהסטודנטים".

לדברי יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, "שר האוצר פיזר סיסמאות, אך נמנע מלספק דרך אופרטיבית לקיים אותן". לדבריו, "מה שצריך לעשות הוא לקיים את מסקנות ועדת וינוגרד, לגרום להלוואות לסטודנטים שבאמת צריכים אותם ולעודד מעורבות חברתית של סטודנטים על מנת לשבור את המחסום הפסיכולוגי, המונע משכבות אוכלוסייה חלשות לחשוב בכלל על אפשרות של רכישת השכלה גבוהה".

"במקום לפעול לחיזוק של אוכלוסיית הצעירים במדינת ישראל שמשרתים בצבא ונושאים בנטל כלכלי רב, פועל שר האוצר להטלת נטל כבד יותר על גב הצעירים מה שיגדיל את הפערים החברתיים בישראל וימנע מרבים את האפשרות לרכישת השכלה גבוהה", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה למינהל, איתי שונשיין.

ב"ארגון הסטודנטים בישראל", המייצג סטודנטים במכללות, סירבו להגיע לפגישה. לדברי יו"ר הארגון, גל דאי, כל תכלית הפגישה היתה "תקשורת וקידום פוליטי", ללא שום הצעה או תוכנית מסודרת מצדו של אולמרט. גם בארגון הודיעו כי "במידה ואולמרט יוצא את הדיבורים אל הפועל, נאבק בכל הכוח, כולל שיבושים במערכת ההשכלה הגבוהה".

כיום שכר הלימוד בישראל אחיד. הסטודנטים מתנגדים להעלה בשכר הלימוד, וחשדניים כלפי תוכניות להפיכתו לשכר לימוד דיפרנציאלי. הם ודורשים ליישם את מסקנות ועדת וינוגרד, שהמליצה ב-2001 להפחית את שכר הלימוד ב-50%. בעקבות ישום חלקי של המלצות הוועדה, עומד שכר הלימוד היום על כ-8,500 שקלים בשנה. ב-2004 החליטה הממשלה על הקמת ועדה שתבחן את הפיכת שכר הלימוד לדיפרנציאלי. שרת החינוך, לימור לבנת, מינתה לרשות הוועדה את איש העסקים אלישע ינאי, אך בעקבות הביקורת הציבורית שעוררה הקמת הוועדה עבודתה לא יצאה אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully