וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטאלין תכנן צבא של קופי אדם

21.12.2005 / 0:03

הדיקטטור הסובייטי החל בפרוייקט להכלאה בין קופים לבני אדם בשנות ה-20, כדי להפוך את הצבא לממושמע ובלתי מנוצח

קופי אדם במקום חיילים – זו הייתה תוכניתו של הדיקטטור הסובייטי ג'וזף סטאלין, שביקש לחזק את הצבא האדום. לאחרונה נודע, כי סטאלין ביקש בשנות ה-20 של המאה הקודמת, מאחד ממדעני הבית של המפלגה ליצור הכלאה בין קופים ובני אדם, כדי להפוך את הצבא לבלתי מנוצח.

המדען, איליה איבנוב, נדרש ליצור בן כלאיים גמיש ועמיד לרעב. אבל מעל הכל, רצה סטאלין שהיצור יהיה בעל כוח עצום ומוח לא מפותח, כדי שלא יוכל לקום נגד יוצריו. מעבר להתגייסות לצבא, יועדו ההכלאות גם לבניית מסילות ברזל, כדי לפתח את המדינה.

עיתון ה"סאן" הלונדוני דיווח, כי עלות הפרוייקט עמדה על 8,500 פאונד, שהם שווי ערך למיליון פאונד של היום (מעל 8.1 מיליון שקלים).

התוכנית התגלתה כאשר פועלים בעיר סוחומי שעל גדות הים השחור בגרוזיה מצאו ציוד מעבדות ושלדי קופים. לפי המסמכים, המחקר הגיע לשלבים מתקדמים ולניסויים בקופים. בדו"חות של איבנוב נכתב כי נשים אפריקאיות נחטפו והופרו מזרע של קופים, אך לא הצליחו להיכנס להיריון.

הבעיה הייתה לתפוס נקבות של קופים. רק כמה שנים אחר כך התחילו להשתמש בשיטה של הבערת עצים כדי להבריח קופים ישירות לתוך כלובים. איבנוב עדכן את המוסד העליון של המפלגה בכשלון המחקר ועל כן הוא נעצר בשנת 1930. שנתיים לאחר מכן הוא מת במהלך עבודתו במחנה כפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully