וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הצטרפות מופז מחזקת את "קדימה"

12.12.2005 / 8:08

סקר מכון דחף בראשות מינה צמח: העבודה והליכוד ממשיכות לרדת. 58% מהציבור מפקפקים בתזמון פרישת שר הביטחון מהליכוד

בסקר שערך מכון דחף בראשות ד"ר מינה צמח בקרב 500 אנשים, נבדקה השפעת מעבר שר הביטחון, שאול מופז, מהליכוד לקדימה. בסקר, שפורסם ב"ידיעות אחרונות", מעריכים מחצית מהנשאלים כי פניו של הליכוד לימין הקיצוני. 45 אחוזים סבורים שלא כך הדבר.

44% מהנשאלים בסקר, ענו כי מופז נהג נכון כשהצטרף לראש הממשלה שרון במפלגתו החדשה. לעומתם, 38 אחוזים חושבים שהצעד שעשה היה מוטעה. הסכמה רחבה יותר קיימת בנוגע לשאלה האם תזמון הפרישה של מופז היה נכון. 58% טוענים ששר הביטחון היה צריך לחבור ל"קדימה" מוקדם יותר, ואילו רק 33% סבורים שזה הזמן הנכון.

ברמה האלקטורלית, נראה שהצטרפות מופז מיטיבה עם קדימה. לפי הסקר, התנועה החדשה תקבל 41 מושבים בכנסת (לעומת 39 בסקר מהשבוע שעבר). העבודה יורדת בשני מנדטים ל-21, והליכוד, שמאבד גם הוא שני מושבים, יזכה ל-11 חברי כנסת מטעמו.

ש"ס, בדומה לסקר הקודם, עם עשרה מנדטים, והמפלגות הערביות עם שמונה. יהדות התורה עולה במנדט מהסקר הקודם לשישה מנדטים ומפלגת העולים ישראל ביתנו מתחזקת בשני ח"כים ומגיעה לשישה. מפלגת הימין האיחוד הלאומי נשארת בדומה לסקר הקודם עם חמישה מדנטים, והמפד"ל עולה במנדט מהערכות השבוע שעבר ומגיעה לארבעה מנדטים. שינוי ומרצ יורדות כל אחת במושב אחד מהסקר הקודם ומגיעות לארבעה מושבים בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully