וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקיינוס חדש מתפתח באפריקה

10.12.2005 / 21:07

לאחר תצפיות על שקע שנוצר במדבר האתיופי קבעו החוקרים שמדובר בהתחלה של אוקיינוס חדש שיפריד בין אתיופיה לשאר יבשת אפריקה

קבוצת חוקים אמריקאים ואירופאים בחנה בחודשים האחרונים שקע, שאורכו כ-60 מטרים, הנמצא במדבר באתיופיה. לאחר בדיקות, מאמינים החוקרים, כי "מדובר בהיווצרות של אוקינוס חדש".

קבוצת החוקרים, הכוללת 18 מומחים מבריטניה, צרפת, איטליה וארה"ב חוקרת את השקע מאז נוצר בספטמבר השנה והיא מעריכה כי יעברו מליון שנה עד שהתהליך יסתיים והוא יהפוך לאוקינוס.

אייאלו דרג'ה, מי שעמד בראש צוות החוקרים, אמר כי השקע הופיע כ-3 שבועות לאחר רעידת אדמה שאירעה באיזור הלא מיושב, המרוחק כ-1000 ק"מ מבירת אתיופיה, אדיס אבבה.

"אנחנו בהחלט מאמינים כי אנו חוזים כעת בתופעה של היווצרות אוקינוס חדש" אמר דרג'ה, "מדובר בתופעה חסרת תקדים בהיסטוריה המדעית, שכן בדרך כלל אנו רואים וחוקרים תופעות לאחר שהן אירעו ואילו כאן אנו צופים ובוחנים את השקע ואת התופעה מההתחלה".

"זה בהחלט מדהים" אמר סידני אבינגר, חוקר מאוניברסיטת לונדון, "מדובר באירוע גדול ומשמעותי, שבאמצעותו נוכל לקבל פרטים ולהבין מה באמת קורה מתחת לאדמה, וכיצד מתרחשים תהליכים שונים בכדור הארץ".

דרג'ה הוסיף עוד כי השקע הוא התחלתו של תהליך ארוך שיוביל בסופו של דבר לכך שחלקה המזרחי של אתיופיה יפרד משאר יבשת אפריקה ואוקיינוס יפריד בין שני החלקים.

סוכנות הידיעות איי.פי מדווחת, כי החוקרים מתכננים להמשיך בתצפיות ולראות כיצד מתפתח השקע ומהן ההשפעות שיגרמו בעולם כתוצאה מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully