וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציא מים מהסלע: אלפרד אקירוב יקבל 720 אלף דולר מדיוויד רובנר ונט2ווירלס

ענת רואה

8.12.2005 / 11:19

כך נודע ל-TheMarker; אקירוב טען כי רובנר, לשעבר מנכ"ל ECI, הצליח לשכנע אותו במרמה להשקיע 5 מיליון דולר בחברת נט2ווירסל; רובנר הכחיש



סיום מפתיע לסכסוך בין איש העסקים אלפרד אקירוב לבין דיוויד רובנר ונט2ווירלס: ל-TheMarker נודע כי הסכסוך במסגרתו תבע אקירוב 21.7 מיליון שקל, הסתיים בפשרה לפיה יקבל אקירוב 720 אלף דולר. מתוך סכום זה 600 אלף דולר תשלם חברת הביטוח של נט2ווירלס ו-120 אלף דולר הם החזר האגרה בתביעת הענק שהגיש. הסכם הפשרה הוגש הבוקר לאישורה של השופטת רנה משל-שוהם מבית המשפט המחוזי בתל אביב.



תביעת הענק של אקירוב הוגשה לפני כמה שנים נגד רובנר, שהיה בעבר מנכ"ל ECI. לאחר פרישתו פנה רובנר להשקעות פרטיות בהיי-טק ובין השאר הוביל את ההשקעות בחברת נט2ווירלס, ששינתה מאוחר יותר את שמה לג'יגמי. אקירוב טען כי רובנר הצליח לשכנע אותו במרמה להשקיע 5 מיליון דולר במסגרת סיבוב השקעה של חברת נט2ווירסל שעמדה לבצע מיזוג הפוך לתוך שלד בורסאי בנאסד"ק. לפי טענת אקירוב, רובנר הציג בפניו מצגי שווא, לפיהם את סיבוב ההשקעה מוליכים שני משקיעים מובילים: בית ההשקעות גולדמן סאקס וקרנות של איל ההון ג'ורג סורוס.



עוד נטען כי בשל קוצר הזמן התקבלה החלטת אקירוב על סמך דברי רובנר, ובהסתמך על הטענות בדבר המשקיעים המובילים שבדקו אותה ומצאו אותה ראויה. מאוחר יותר טען אקירוב, התברר לו כי אין משקיעים מובילים פרט לו לעצמו. רובנר המיוצג ע"י עו"ד אופיר בלום, הכחיש מכל וכל.



במהלך התנהלות ההליכים בבית המשפט, לא היה נראה כי לאקירוב סיכוי ממשי לקבל פיצוי כלשהו. שורת שופטים שדנו בבקשות של אקירוב ובערעורים שהגיש להטיל עיקולים על החברה שקרסה - דחו את בקשותיו, והתביעה עברה למסלול רגיל. נדמה היה שנקודת המוצא היא כי לא ייתכן ש"אקירוב הגדול" נכנס להשקעה מבלי לבדוק אותה, וכי עליו לחפש אשמים לכישלון במקום אחר.



לאלו הצטרף תמליל תמוה של היזם פסי גולדנברג, שהיה היזם של חברת מולטימדיה קיד, חברה שרובנר השקיע בה ואשר סיימה בהליכי פירוק. גולדנברג הוזמן כעד תביעה מטעם אקירוב, ככל הנראה במטרה להוכיח את הדימיון בפעילותו של רובנר בשני המקרים. לפי תמליל שיחה בין רובנר לגולדנברג שהתקיימה 4 ימים לאחר שאקירוב הגיש את התביעה, נשמע גולדנברג אומר בין היתר: "ונניח שמישהו מציע לי מיליון דולר כדי שאעמוד לצידו...". בחקירתו הכחיש אקירוב שהציע גולדנברג מיליון דולר תמורת גרסתו בבית המשפט, וגם גולדנברג הכחיש את הדברים.



אקירוב יוצג תחילה באמצעות עו"ד יורי נחושתן, ולקראת שלב ההוכחות גייס לשורותיו גם את עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי. בשלב מסוים המליצה השופטת משל-שהם לצדדים להעביר את תביעתם להליך גישור, ובנקודה זו מבחינת אקירוב חלה התפנית. בימים האחרונים הסתיים כאמור הגישור בפשרה המעניקה לאקירוב את הפיצוי.



טרם ניתנה החלטת השופטת בבקשה לאשר את הסכם הפשרה ולהעניק לו תוקף של פסק דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully