וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויקיפדיה מגבירה הפיקוח על העלאת הערכים

6.12.2005 / 13:08

עוזר של רוברט קנדי הואשם באינציקלופדיה השיתופית במעורבות ברצח מעבידו ואחיו הנשיא. כותבי הערכים יאלצו מעתה להירשם

האינציקלופדיה המקוונת והשיתופית, וויקיפדיה, מגבירה את האכיפה על הכנסת התכנים לאחר שעיתונאי התלונן כי מאמר שהועלה האשים אותו ברצח קנדי. מעתה יידרשו מעלי הערכים לאתר להירשם אך גולשים שיבקשו לשנות תכנים קיימים יוכלו לעשות זאת ללא הרשמה.

המשבר בוויקיפדיה פרץ בעקבות תלונתו של ג'ון סייגנתלר, לשעבר יועצו של רוברט קנדי המנוח, על כך שבמאמר בעיתון יו.אס.איי טודיי פורסם כי באינציקלופדיה נכתב כי הוא נחשד במעורבות ברצח שני האחים ממשפחת קנדי. כזכור, מי שרצח בפועל את רוברט קנדי היה הפלסטיני סירחן סירחן ולגבי המניע קיימות סברות רבות, חלקן קונספירטיביות.

וויקיפדיה מכילה כיום כ-850 אלף ערכים באנגלית וערכים רבים בלפחות שמונה שפות נוספות (גם בעברית כמובן). התכנים מועלים לרשת על ידי כותבים מתנדבים, רבים מהם מומחים בתחומים שונים. למרות שהליך ההרשמה החדש אינו מונע העלאת תכנים לא מדויקים, הוא יקל על כ-600 המתנדבים הפעילים לערוך או להסיר אותם. מייסד האתר, ג'ימי וולס, הסביר לסוכנות איי.פי כי הוא "מקווה שהאטת קצב העלאת התכנים מכמה אלפים ביום לכ-1,500 בלבד יוכלו האנשים המבקרים אותם לשפר את איכותם". הוא ציין כי במקרים רבים הבעיות המזוהות הן מקרה של ונדליזם אימפולסיבי.

המתלונן עדיין לא שבע רצון מהשינויים בוויקיפדיה ואמר כי הוא אינו משוכנע שהליך ההרשמה ימנע פרסום הכפשות כמו שהוא ספג. לדבריו, האתר יצטרך לתקן את הבעיה או לאבד את אמינותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully