וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריקס המאמן החדש במכבי

שחר פרנהיימר

5.12.2005 / 17:00

נשיא המועדון יחליף את ניר קלינגר, שעזב אחרי שלוש וחצי שנים והצהיר: "התוצאות לא עמדו בציפיות וביעדים שהצבתי לעצמי"

ניר קלינגר סיים את עבודתו במכבי ת"א. המועדון פירסם את ההודעה הבאה: "מועדון הכדורגל מכבי ת"א מודה לניר קלינגר על שלוש וחצי השנים בהן אימן את הקבוצה, במהלכן הוביל את מכבי להישגים מרשימים ביותר. בתקופתו התווספה לקבוצה צלחת אליפות וגביע המדינה, וכן גם הופעה היסטורית בליגת האלופות. מכבי ת"א מאחלת הצלחה לניר קלינגר בדרכו החדשה. האחריות על כל המהלך המקצועי במועדון עד לסיום העונה היא בידי אלי דריקס. אלי דריקס יוביל את הקבוצה מחר (שלישי) במשחק גביע הטוטו נגד נצרת עילית".

גם קלינגר פירסם הודעה, באתר הרשמי של הקבוצה: "אני מבקש להודיע בזאת על החלטתי לפרוש מיידית מעבודתי כמאמן קבוצת הכדורגל מכבי 'רסידו' ת"א, החלטה זו גמלה בליבי במהלך השבועות האחרונים. במהלך 4 השנים האחרונות, בהן שימשתי כמאמן הקבוצה הגיעה הקבוצה להישגים רבים, כולל זכיה באליפות המדינה, גביע המדינה והתמודדות במסגרת ליגת האלופות באירופה.

"במהלך 12 המשחקים בעונת 05/06 נגרמה עד כה אכזבה רבה להנהלה, לצוות המקצועי, לשחקנים ולקהל האוהדים הגדול של מועדון מכבי 'רסידו' ת"א. התוצאות עד כה לא עמדו בציפיות והיעדים אשר הצבתי לקבוצה ולי כמאמן לא הושגו. החלטתי לפרוש מיידית נובעת גם בין היתר מהכרתי ואמונתי כי האחריות על בניית הקבוצה ומצבה כיום נופלים על שכמי. האמנתי ואני עדיין מאמין ביכולות של השחקנים להתעלות, להתגבר על הקשיים ולהראות לכולם שהם שחקנים נפלאים. כולם בלי יוצא מן הכלל.

"מכבי "רסידו" ת"א שימשה עבורי כבית חם כמעט במשך 16 שנה ואני רוצה להודות ראשית למשפחתי האהובה, אישתי מיכל והבנות שהיו חלק בלתי נפרד מהעבודה היום יומית שלי, בשמחות ובעצב והרעיפו עליי רק אהבה ותמיכה. לצוות המקצועי שעבד לצידי, לאלי, אבנר והנהלת הקבוצה, לכל אוהד ואוהד של מכבי ת"א באשר הוא, אשר הייתה לי הזכות לשחק ולאמן עבורם.

"תודה מיוחדת לאיש שהביא אותי למכבי ת"א לפני 16 שנה והיה האיש הקרוב ביותר אליי במשך 16 שנותיי באגודה, דיוויד פדרמן. ואחרון, ללוני שהפך ממעסיק לחבר אמיתי בזמן עבודתנו המשותפת".

הבעלים של מכבי ת"א לא נכח בקרית שלום בערב, בגלל נסיעת עסקים לחו"ל, אבל התבטא לפני כן בעניין בראיון ל"חדשות הספורט": "זה יום עצוב ומתסכל מבחינתי. זה מאמן צעיר שהגיע ואחרי שנתיים לקח אליפות, גביע והגיע לליגת האלופות. הפער בין זה לעונה הוא עצום ומתסכל את כולנו ובמיוחד אותו. אני עשיתי ורציתי ולצערי זה לא יצא".

דריקס אחראי על הצוות המקצועי עד לסיום העונה

מסיבת העיתונאים המאולתרת שבה הוכרזה הפסקת עבודתו של ניר קלינגר אחר-הצהריים, די מסכמת את האופן שבה מתנהלת מכבי ת"א העונה. ההודעה הדרמטית על הפרידה ממאמנה בשלוש וחצי השנים האחרונות התקיימה בחדר צדדי במתחם האימונים בקרית-שלום, אחרי שהעיתונאים תוזזו ממקום למקום. כאשר הוחלט לבסוף על אותו חדר, הצטופפו כ-30 אנשי תקשורת, חלקם יושבים על השולחנות, כדי לשמוע את מה שכולם כבר ידעו: קלינגר ומכבי כבר לא. מה שנקרא, זבנג וגמרנו. אגב, את קלינגר אף אחד לא ראה. הוא הגיע לקרית-שלום כדי להיפרד מהשחקנים ונעלם מיד אחר כך. הסברים בינתיים לא קיבלנו ממנו.

כאמור, במסיבת העיתונאים המאולתרת נודע כי סגן הנשיא אלי דריקס יהיה אחראי על הצוות המקצועי עד שיימצא מאמן. דריקס יעמוד על הקווים בדרבי מול הפועל ת"א ביום ראשון והיום (שלישי) מול נצרת-עילית בגביע הטוטו. דריקס: "בשעה 17:00 קלינגר הגיע למתקן האימונים, הודיע על הפסקת עבודתו ונפרד מהשחקנים. זאת הייתה החלטה משותפת. מעתה ואילך אני לוקח אחריות על הצוות המקצועי, החל מהאימונים ועד בחירת השחקנים. קלינגר יקבל את השכר עד סוף העונה".

לגבי השאלה האם הלחץ של הקהל השפיע, ענה דריקס: "בשבועות האחרונים לקבוצה היה קשה לתפקד לנוכח האווירה ששררה באצטדיון. זה השפיע על השחקנים ועל המאמן. האוהדים הם חלק בלתי נפרד מהמועדון, ובשביל שהמועדון יוכל לתפקד קיבלנו את ההחלטה הזאת".

לגבי העתיד הקרוב אמר דריקס: "למכבי יש סגל טוב, ובשלב הראשון אנחנו רוצים לשחק כדורגל מהנה ולנצח. אני לא מתכוון לאמן עד סוף העונה".

גם אבי נמני הגיב להתפתחויות החדשות: "התחושה הכללית היא אכזבה. ניר שילם את המחיר, אבל כל אחד שנשאר במערכת צריך לדעת שיש לו חלק במצב של הקבוצה. אם כולם יבינו את זה, נוכל לצאת מהבוץ".

עדיין אין סיכום כספי (משה גוזגל, ספורט 5)

כאמור, קלינגר ודייויד פדרמן נפגשו אתמול (שני)בצהריים בניסיון להגיע להסדר כספי שיאפשר את עזיבתו של המאמן. לוני הרציקוביץ', כך מתברר, לא מוכן לשלם את החוזה המלא של קלינגר לשלוש שנים ואילו המאמן דורש את יתרת חוזהו.

בלילה, כמה שעות אחרי ההפסד לבית"ר, שוחח הרציקוביץ' עם כמה מאוהדי מכבי ת"א וסיפר להם שההחלטה כבר נפלה וכעת כל שנותר הוא להודיע על כך רשמית, במסיבת עיתונאים שתקיים הקבוצה לפני אימון הערב, ב-17:30 בקרית שלום.

המאמן נראה שבור בסיום משחק ההפסד לבית"ר ירושלים אמש (3:2), וכבר אתמול נראה היה כי ימיו בקבוצה ספורים. לאורך כל המשחק, גם כשמכבי הובילה, דרש הקהל את פיטוריו של קלינגר, שלא הכחיש את האפקט שיש לאוהדים עליו. "זה מה ששובר אותי. זה מה שעושה את ההבדל. זה כואב לי. התמודדתי עם הרבה דברים במכבי, אבל לא עם דבר כזה", הוא אמר ל"חדשות הספורט".

"אני לא יכול להבין את זה. זה גורם לי לחשוב פעם נוספת על כל מה שקורה בקבוצה", הוסיף קלינגר, שנאלץ לצאת ביציאה צדדית, לאחר שמאות אוהדים הקיפו את האוטובוס של מכבי. "מדובר בלחץ מנטלי כבד מאוד על השחקנים ועל מי שיושב על הספסל. אני צריך לעשות חשבון נפש".

על השחקנים, בכל אופן, לא תשמעו מילה רעה מקלינגר. "אני האחרון שאנסה לזרוק עליהם תיק. האווירה מסביב לוחצת ומשפיעה על הכדורגל" ,הוא הסביר, "היה כדורגל טוב במחצית הראשונה, אבל כשזה התהפך הלחץ והאנטי הוריד להם את כל הביטחון וזה מה שהפריע להם".

לפני שיצא קלינגר לתקשורת, הוא שוחח עם לוני הרציקוביץ' בארבע עיניים. "לא למטרה הזו בניתי את הקבוצה, ודאי שלא למפח הנפש הזה", אמר הרציקוביץ' בסיום המשחק, ושלח כבר אז רמז עבה לקלינגר.

גם הבוס מהכדורסל, אחד שמעון מזרחי, היה אמש באצטדיון ר"ג, וכששאלו אותו לדעתו הוא לא היסס. "הוא היה אמור להצעיד את הקבוצה להישגים", אמר מזרחי על קלינגר, "הוא לא עושה את זה. הוא צריך לעשות חושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully