וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטה יותר עשיר מלארה קרופט

הדר תדמור

4.12.2005 / 14:57

המגזין "פורבס" דירג את 15 הדמויות המומצאות בעלות ההון הגדול ביותר. ממיסטר ברנס ועד ווילי וונקה וקרואלה דה וויל

המגזין הכלכלי "פורבס" דירג את רשימת 15 הדמויות הבדיוניות, מהאגדות ומהסרטים, שאם היו אנשים אמיתיים, היו העשירות ביותר. כדי להיכנס לרשימה, על דמות להיות גם בדיונית (כלומר, לא דמויות מהמיתולוגיה או מהיסטוריות העמים בעולם) וגם בעלת אופי מסוים, כלומר חלק מסיפור או סדרת סיפורים. כמו כן, על הדמויות להיות ידועות בכך שהן עשירות מאוד.

כמובן, שבכל כלל יש גם יוצא מן הכלל, כמו אחת מהדמויות ברשימה - סנטה קלאוס, שאינו ידוע בהיותו עשיר. למה הכניסו אותו לרשימה בכל מקרה? התשובה של "פורבס": "פשוט כי לא יכולנו להתאפק". הוא אף הגיע להיות הראשון ברשימת העשירים הפיקטיביים, מכיוון שהמגזין העריך כי לסנטה קלאוס יש כמות אינסופית של כסף.

מייד לאחר סנטה עומדת דמות לא מוכרת בישראל, אוליבר "דדי" וורבאקס", דמות מצוירת של מליונר שעשה את הונו בתעשיות צבאיות. מספר שלוש הוא היורש המצויר ריצ'י ריץ', בעל הון מוערך של 17 מיליארד דולר. במקום הרביעי נמצא האיש הרע מסדרת סרטי סופרמן, לקס לותר, הבעלים של לקס קורפ. "פורבס" העריך כי לקס לותור עשה את הונו, 10.1 מיליארד דולר לערך, מעסקי התוכנה, ההגנה והנדל"ן.

החמישי הוא המיליארדר הבדיוני מונטגומרי ברנס, העשיר הרשע מהסדרה המצויירת "משפחת סימפסון" של מאט גרונינג. את הונו, המוערך בכ-8.4 מיליארד דולר, השיג מעסקיו באנרגיה גרעינית בעיירה ספרינגפילד. לפי המגזין, ברנס חסך מיליוני דולרים על ידי ביטול הביטוח הרפואי של העובדים בחברה.

במקום השישי, עם 8.2 מיליארד דולר, נמצא סקרוג' מקדאק, הדוד העשיר של דונלד דאק, איש עסקים בעולם הכריה. במקום השמיני נמצא ברוס וויין, הלא הוא באטמן, עם הון של כ-6.5 מיליארד דולר. במקום העשירי - ווילי וונקה, הבעלים של מפעל השוקולד מהספר (והסרטים) "צ'רלי בממלכת השוקולד", עם הון של כ-2.3 מיליארד דולר.

הבחורה הראשונה ברשימה נמצאת במקום השלושה עשר והיא לארה קרופט, אשר השיגה את הונה, בשווי מיליארד דולר, בירושה ומעסקי העתיקות. במקום הארבעה עשר נמצאת קרואלה דה וויל, שרצתה להרוג 101 דלמטים כדי לתפור לעצמה מעיל פרווה שחור-לבן. הונה מוערך במיליארד דולר, וגם היא יורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully