וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיטציה ארוכת טווח

רויטרס

28.11.2005 / 14:16

עולי רגל בנפאל מאמינים כי נער בן 15, שיושב כבר חצי שנה ביער נידח ללא מזון ומים, הוא גלגול של בודהה

השלטונות בנפאל קוראים למדענים וחכמים בודהיסטים לפתור תעלומת הנער המתרגל מדיטציה, שעולי רגל מאמינים שהוא גלגול של בודהה. למעלה מ-10,000 מאמינים מנפאל והודו עלו לרגל בשבועות האחרונים ליער נידח בדרום מזרח נפאל, על מנת לראות את הנער בן ה-15, ראם בהאדור באמג'ום, שעל פי דברי מקורביו מתרגל מדיטציה ללא מזון ומים כבר שישה חודשים.

שנטה ראג' סובדי, מנהל מחוז בארה, בו הנער עורך את המדיטציה הארוכה, פנה לפאנל החכמים הבודהיסטי ולאקדמיה המלכותית למדע וטכנולוגיה בנפאל על מנת שיפתרו את התעלומה. הנער יושב ברגליים משולבות ועיניים עצומות מתחת לעץ הפיפאל, עץ קדוש על פי האמונה הבודהיסטית. הוא אינו מדבר והעולים לרגל מורשים לראותו ממרחק 50 מטרים בלבד.

הנער מוסתר בלילה מעיני הציבור באמצעות וילון, המוסט על ידי המאמינים שסביבו. רופאים שצפו בנער מרחוק דיווחו כי הנער נושם באופן נורמלי, אך הוא חלש. עיתונאי מקומי סיפר כי הנער, היושב מכוסה בגלימה, דומה לבודהה כפי שנראה בתמונות. לדבריו הוא יושב ללא תנועה מהזריחה ועד השקיעה, בזמן שעולי הרגל מורשים לראותו. אבל ספק אם הנער הוא גלגול של בודהה, מאחר שלא ניתן לראותו בלילה, עניין הדורש חקירה.

אימו של הנער, הנקראת מאיה דבי, כשם אימו של בודהה, אמרה כי בנה, השלישי מבין שבעת ילדיה, הוא ילד שקט ומתבודד.

בודהה, שיסד את הבודהיזם, נולד כנסיך בלומביני, כפר מאובק באזור גידול האורז בנפאל, מערבית לבירה קטמנדו, לפני 2,600 שנים. הוא זכה להארה בודגאיה, כפר במדינת ביהאר, הגובלת בנפאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully