וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל נותנת הסברים

28.11.2005 / 9:55

הנחות מגוחכות לסטודנטים, שירותים מלוכלכים בקרונות, מערכת כריזה לא מדוייקת ובעיות חניה. התלונות שלכם, התשובות של הרכבת

התלונות שלכם על רכבת ישראל ממשיכות לזרום, ולמרות התלונות על שירות לקוי, לוואלה! חדשות מגיעות התשובות. מה שמוכיח, שכדאי להמשיך ולהתלונן, יש מי ששומע. האם התשובות מספקות? תשפטו בעצמכם.

הנחות לסטודנטים?

סטודנטים פנו אלינו ושאלו, מדוע אין ברכבת הנחות משמעותיות לסטודנטים, כמו בארצות אחרות. מהרכבת נמסר, ש"תעריפי הנסיעה ברכבת, סוגי הכרטיסים השונים, ההנחות והתוספות הנגבות בגינן הינן פועל יוצא של התקנות אשר אושרו ונחתמו ע"י שר התחבורה. מתוקף תקנות אלו, ניתנות גם הנחות לסטודנטים, בתעריפי הנסיעה ברכבת בקווים הבינעירוניים, בגובה של 10%" מהרכבת הוסיפו, שבקניית כרטיסי הלוך ושוב, כרטיסיות או חופשי חודשי, אפשר להגיע להנחה של עד 17% ממחיר הנסיעה.

ניקיון בשירותים?

נוסעים התלוננו שבנסיעות ארוכות תאי השירותים לפעמים נעולים לכל אורך הנסיעה, ואם הם כבר פתוחים, הם, בעדינות, מטונפים. ברכבת טוענים שהרכבות מטופלות ומנוקות בלילה וגם ביום. עם זאת, "במקרים בודדים, לא ניתן היה להשלים את תהליך הניקוי, כדי לא לגרום לשיבוש בלוח הזמנים של הרכבת".

מתי מקבלים פיצוי על איחור?

שאלת הפיצויים מטרידה המון גולשים. רובכם יודעים שאם הרכבת מאחרת בחצי שעה, הנוסע זכאי לפיצוי, אבל יש גולשים שסיפרו על ויכוחים שהם ניהלו עם מנהלי תחנות, כשהאחרונים טענו שהרכבת איחרה "רק" ב-27 דקות. דובר הרכבת, בני נאור, עושה סדר בשאלת הפיצויים ומודיע ש"בגין איחור רכבת, העולה על 30 דקות, יינתן פיצוי. פיצוי זה הינו פיצוי אחיד בדמות מתן כרטיס נסיעה, ללא הגבלת זמן, לכל נוסע הזכאי לכך. למתן פיצוי בגין איחורים, אין אח ורע בכל מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל. על מנהלי התחנות לעמוד בתקנות". אם זה לא עוזר, נאור מבהיר ש"ניתן לפנות אל הממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל וכל מקרה יבדק לגופו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מה יהיה עם ההודעות בכריזה?

גולשים הנוסעים בקו ת"א-ראשונים התלוננו, שמערכת הכריזה מטעה ומודיעה כי התחנה היא לוד, בעוד שהיא כפר חב"ד. ועל כן היורדים נאלצים להמתין כשעה עד לרכבת הבאה. עוד התלוננו על כך שבקו לנתב"ג, שמן הסתם משמש גם תיירים, אין הכרזות באנגלית ושכבר מודיעים משהו בעברית, העברית לעיתים משובשת.

ברכבת לא שמעו על הבעיה בקו ראשונים והבטיחו לבדוק. שילוט בשלוש שפות, מבטיחים ברכבת, יהיה בכל התחנות החדשות שהוקמו בשנים האחרונות ובאלו שעתידות לקום. ברכבת מדגישים ש"בעולם לא נהוג להפעיל, בשירות מסוג זה, כריזה בכמה שפות, אלא בשפת המקום". עוד הם בוחנים להפעיל מערכות משלימות למערכת השילוט, על מנת לתת מענה שלם לציבור הנוסעים. באשר לתקינות השפה, הרי ש"בימים אלה", כך מסתבר, "מתקיימות הדרכות בנושא".

למה חסרים מקומות חניה?

נוסעים רבים מגיעים עם האוטו עד לתחנה שעל יד הבית, בבית יהושע למשל, ורוצים לנסוע לעיר הגדולה. רק שאין שם יותר מדי חניה. גם בתחנת חוף הכרמל סגרו את החניונים, התלוננו גולשים. הרכבת לא התייחסה לשאלות הספציפיות על חניונים בבית יהושע ובכרמל, ורק מסרה כי לאחרונה היא השלימה את הסדרת מקומות החניה. בבנימינה, לדבריהם, זה בוצע כבר בפעם השלישית. אבל, הם מבקשים להדגיש, אם הקרקע היא לא של הרכבת, יש בעיה לבצע עבודות פיתוח, ואם הדבר אפשרי, הם מוסיפים מקומות חניה. אחרי כל זה ברכבת ממליצים להגיע לתחנות בתחבורה ציבורית. כתבי וואלה! חדשות באזור השרון מוסרים שאם היתה תחבורה ציבורית לבית יהושע, לא היינו מזדקקים לרכבת מלכתחילה.

תגיבו, תתלוננו, נשנה

המשיכו לספר לנו מה עובר עליכם ברכבת - מה מצב הרכבות, האם קיבלתם פיצוי כשהייתם זכאים לו, השירות שזכיתם לו מעובדי הרכבת, מצב הניקיון בתחנות ולאיזה בעיות עדיין לא התייחסנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולבדוק את הטענות שלכם מול רכבת ישראל. כפתור התגובות לשירותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully