וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: המפלגה החדשה תתמוך במפת הדרכים

21.11.2005 / 14:01

בפתח ישיבת מפלגת "אחריות לאומית" הודה ראש הממשלה, אריאל שרון, לנוכחים, על "האומץ לקחת את המשימה"

ראש הממשלה, אריאל שרון, כינס לראשונה בצהריים את מפלגתו החדשה בלשכתו בכנסת. שם המפלגה הוא "האחריות הלאומית". בפגישה, שהתקיימה בדלתיים סגורות, השתתפו ציפי לבני, אהוד אולמרט, גדעון עזרא, אברהם הירשזון, עמרי שרון, מרינה סולודקין, רוני בר-און, רוחמה אברהם, אלי אפללו וזאב בוים.

שרון אמר כי עקרונותיה של מפלגת "אחריות לאומית", יהיו מבוססים על קבלת מפת הדרכים תוך מאבק בטרור. בגלי צה"ל דווח, כי ראש הממשלה אמר שהוא אינו רואה אפשרות של התנתקות נוספת. הוא הוסיף, כי מפלגתו תדגול בשינוי שיטת הממשל בישראל, כדי להבטיח שיטה שתייצג את המערכת הפוליטית וכן בהבטחת זהותה היהודית של המדינה.

"אני שמח לראות אתכם, ואני רוצה להודות על האומץ שהפגנתם" אמר ראש הממשלה לחברי הכנסת והשרים שהגיעו לישיבה, "זוהי החלטה לא קלה, ואני מאוד מעריך שלקחתם את המשימה עליכם. אנו עומדים בפני מערכת בחירות קשה, מטבע הדברים וודאי יהיו תקלות, אך השאיפה היא שנעבוד יחד".

השר גדעון עזרא, שיצא מהישיבה אמר כי הוא "לא בטוח שכולם מעכלים את גודל המעמד וחשיבותו. אין לנו יכולת להגיע להבנה עם מי שנקראו המורדים בליכוד". הוא העריך ש"כל אזרח ידע מה ההבדל וידע איך לבחור בין שלושת המועמדים לראשות הממשלה - בנימין נתניהו, עמיר פרץ ושרון. אני מאחל מכל הלב הצלחה לליכוד בבחירות, ושיציגו את הנבחרת הטובה ביותר לטובת כנסת ישראל, עם ישראל והליכוד".

בהתייחסו לפרישתו מהליכוד אמר עזרא: "אני מניח שיש אנשים שרואים אותי בכוגד בליכוד, אבל גם בתקופת ההתנתקות היו כאלה שחשבו שאנחנו בוגדים בעקרונות ובתנועה, אך לא בגדנו בעם ישראל. עשינו את הדבר הנכון לעם ישראל".

שרון קרא למופז לגלות אחריות לאומית

במקביל מנסה ראש הממשלה לגייס 14 חברי כנסת מהליכוד לשורות מפלגתו, כדי שזו תוכל לקבל מעמד של "סיעה מתפלגת", שיאפשר לה ליהנות מחלק מתקציב מימון המפלגות של הליכוד. ב-19:00 צפוי ראש הממשלה לקיים מסיבת עיתונאים, שבה יודיע רשמית על המפלגה החדשה שהקים.

שרון שיגר בצהריים מכתב רשמי ליו"ר הזמני של הליכוד, צחי הנגבי, בו הודיע רשמית על פרישתו מהליכוד.

דובר הליכוד, שמואל דהן, הודיע הבוקר כי הוא מתפטר מדוברות הליכוד ויהיה דובר המפלגה החדשה והסיעה בכנסת. ח"כ ענבל גבריאלי הודיעה כי היא נשארת בליכוד.

מחוץ למערכת הפוליטית, צפויים להצטרף לשרון ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, נשיא אוניברסיטת בן גוריון, אבישי ברוורמן ואוריאל רייכמן, ממקימי תנועת "שינוי". כן צפויים להצטרף חברי הכנסת לשעבר מהליכוד, דן מרידור ורוני מילוא.

שרון שוחח עם שר הביטחון, שאול מופז, וקרא לו לגלות "אחריות לאומית", כדבריו, ולחבור אליו למפלגתו החדשה. שרון הבהיר למופז שאם יצטרף אליו - הוא יישאר בתפקיד שר הביטחון. מופז, שכבר הודיע אמש שבכוונתו להישאר בליכוד ולהתמודד על ראשות המפלגה, טרם השיב לשרון.

השר חיים רמון (העבודה), סיפר אתמול למזכ"ל מפלגתו, ח"כ איתן כבל, כי ברצונו להצטרף לשרון בדרכו החדשה. בגלי צה"ל דווח, כי שרון עדיין לא החליט אם הוא רוצה לצרף אליו אנשים שמזוהים עם מפלגת העבודה, כדי לשמור על מיצוב מפלגתו החדשה כמפלגת מרכז.

גורמים בכירים במפלגת העבודה אמרו היום, כי שרת התקשורת דליה איציק תחבור גם היא למפלגתו של שרון. מקורביו של המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמרו כי הוא אינו שוקל פרישה מהעבודה וחבירה לשרון.

בימים הקרובים צפויים אנשי שרון להתחיל בהליך הרשמי של רישום המפלגה, בגיבוש הרשימה לכנסת, בהקמה מיידית של מנגנון מפלגתי ובבניית קמפיין תקשורתי. אנשיו נערכים כבר למלחמה על המקומות הראשונים ברשימה, ועל עמדת מספר שתיים במפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully