וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרת הילדים מרים רות הלכה לעולמה

13.11.2005 / 7:38

נפטרה בגיל 95 בקיבוץ אותו הקימה, שער-הגולן. בין ספריה המפורסמים - "מעשה בחמישה בלונים" ו"הבית של יעל"

מתה סופרת הילדים, מרים רות, שכתבה בין היתר את את "מעשה בחמישה בלונים", "הבית של יעל", "איפה נבות?", "יובל המבולבל", "מעשה בעכבר", "שבעה שודדים, שבעה פיהוקים וזקנה קטנה אחת", "שון לא רוצה לישון", "תיק הציורים של אבא", "תירס חם", ועוד רבים.

רות נולדה בסלובקיה בשנת 1910, ועלתה לישראל בגיל 21. מרים רות הייתה בקבוצה שהקימה את קיבוץ שער-הגולן, והייתה הגננת הראשונה בקיבוץ. היא למדה באוניברסיטה חינוך, פסיכולוגיה וספרות ילדים, וכתבה שלושה ספרי- תיאוריה על ספרות ילדים.

בנובה-זמקי שבצ'כוסולובקיה ועלתה לארץ ב-1931. היא למדה באוניברסיטת ברנו בצ'כיה, בסמינר הקיבוצים, באוניברסיטה העברית בירושלים ועשתה תואר שני בחינוך בניו יורק.

במהלך השנים הרצתה ופירסמה מאמרים בנושאי חינוך וספרות ילדים. שנים רבות לימדה גננות בסמינר "אורנים". בין ספריה הלימודיים היו "תורת הגן" (1955), "הילד ואתה" (1958) ו"סיפורת לגיל הרך" (1969).

את הספר הראשון שלה לילדים היא כתבה בגיל 64 - "מעשה בחמישה בלונים", שהפך לקלאסיקה בספרות הילדים בארץ. גם הספרים האחרים שלה: "הבית של יעל" ו"תירס חם" הם נכסי צאן ברזל בספרות הילדים.

לאחרונה היא הוציאה קובץ סיפורים אוטוביוגרפיים, "גברת חבית ועוד". כיוון שכבר לא ראתה, את הסיפורים בו היא סיפרה לעדנה קרמר, שסייעה לה בהכנת הספר.

ספריה תורגמו לשפות רבות, בינהן גם קוריאנית וערבית. רות זכתה בפרס זאב על מפעל חייה ב-1990, ובפרס "אות החיוך" מטעם יוניצ"ף על ספרה "מעשה בחמישה בלונים", ב-1998. בשנת 2002 הוכרזה ככלת פרס ביאליק לספרות. הלוויתה תתקיים היום ב-15:00 בקיבוץ שער הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully