וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבין נרצח בידי מתנקש יהודי

רויטרס

4.11.1995 / 23:59

ראש הממשלה יצחק רבין נורה בגבו בסיומה של עצרת השלום בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. בשעה 23:15 הודיע איתן הבר שרבין נפטר בבית החולים

ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, נרצח הערב מכדורי מתנקש יהודי בסיום עצרת מחנה השלום בכיכר מלכי ישראל. סמוך לשעה 21:45 ירה יגאל עמיר, תושב הרצליה בן 26, בגבו של ראש הממשלה שלושה כדורים, תוך שהוא עובר את מאבטחיו ללא הפרעה. רבין הובהל במכונית לבית החולים איכילוב, בליווי מאבטחו האישי, יורם רובין, שנפצע באורח קל מאחד הכדורים. בשעה 23:10 הודיע מנהל בית החולים, גבי ברבש, למשפחת רבין כי הוא נפטר על שולחן הניתוחים כתוצאה מפגיעות פנימיות קשות.

דקות לאחר קביעת המוות החלה השמועה להתפשט וראש לשכתו של רבין, איתן הבר, יצא אל הקהל הרב שהתגודד בבית החולים ואל נציגי התקשורת, והודיע להם רשמית כי ראש הממשלה מת מפצעיו. "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער וביגון עמוק על מותו של ראש הממשלה, יצחק רבין, שנרצח הערב בידי מתנקש בתל אביב", אמר הבר, והודיע שהממשלה תתכנס עוד הלילה לישיבת אבל מיוחדת.

אחרי ששר את "שיר השלום" מול עשרות אלפי משתתפי העצרת, נפרד ראש הממשלה ממארגני האירוע ועשה את דרכו במורד המדרגות לכיוון רכבו, כשהוא מלווה על ידי מאבטחיו. עמיר ניצל שעת כושר והתקרב לעבר רבין מאחור, שלף את אקדחו, שהוסתר מתחת חולצתו, וירה שלושה כדורים, שניים מהם פגעו בגבו של ראש הממשלה. יורם רובין, מפקד חוליית האבטחה של ראש הממשלה, ניסה לסוכך על רבין וספג את אחד הקליעים בידו. עדי ראייה מספרים כי רובין ואנשי ביטחון נוספים נשכבו על ראש הממשלה רבין בעוד אחרים השתלטו על היורה. תוך שניות ספורות הוכנס רבין למכוניתו שמיהרה לכיוון בית החולים איכילוב. צוות הטראומה של בית החולים ניסה להחיות את רבין, שהגיע מחוסר הכרה ובנקודה מסוימת אף הצליחו לשפר במעט את מצבו, אך כאמור, כשעה לאחר מכן נקבע מותו על שולחן הניתוחים.

תחקיר האירוע כבר החל במשטרה ובשב"כ ומממצאים ראשוניים עולה כי אזור החנייה, שאמור היה להיות "סטרילי", כלומר מסונן ונקי מעוברי אורח, היה פרוץ וכך הצליח עמיר להגיע למרחק מטרים בודדים מראש הממשלה, רבין. ערב העצרת לא היו בידי מערכת הביטחון התראות ממוקדות על כוונת יהודים לפגוע בראש הממשלה, אלא רק מידע לגבי כוונת ארגונים פלסטיניים לבצע פיגועים בשטח ישראל. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully