וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשני נרגילה חשופים פי 5 למחלות שיניים וחניכיים

9.11.2005 / 16:44

מחקר חדש קובע, שמעשני נרגילה חשופים לפגיעות בבריאות הפה והשיניים אפילו יותר ממעשני סיגריות

מחקר שבדי שפורסם היום קובע, כי עישון נרגילה פוגע בבריאות הפה והשינים. במחקר נבדק הקשר בין מחלות חניכיים והרגלי עישון נרגילה וסיגריות. החוקרים בדקו 262 בני אדם, ותוצאותיו מעלות, כי הסיכון לעששת ולמחלות חניכיים בקרב מעשני נרגילה גבוה פי 5 לעומת לא מעשנים. לשם השוואה, בקרב מעשני הסיגריות הסיכון גבוה פי 4 לעומת לא מעשנים.

האגודה למלחמה בסרטן מסרה בתגובה, כי "תוצאות מחקר זה, העוסק בנזקים קצרי טווח של עישון נרגילה, מחזקות ידע קודם שנאסף בשנים האחרונות, המוכיח כי לעישון נרגילה יש השלכות חמורות על הבריאות". האגודה למלחמה בסרטן מזכירה, כי טבק הנרגילה אינו נמצא תחת פיקוח של משרד הבריאות, ולכן המשתמשים אינם יודעים אילו חומרים הוא מכניס לגופם. "מדובר בטבק, ניקוטין ועשרות חומרים מסרטנים ומזיקים בתוספת ריח וטעם של פרי המעניק לטבק תדמית 'תמימה'", נאמר בהודעת האגודה.

עישון נרגילה הוא מנהג רווח בקרב צעירים ובני נוער בישראל. לפי נתוני משרד הבריאות, כ-33% מבני הנוער התנסו בעישון נרגילה. 10% מעשנים לפחות פעם בשבוע וכ–2% - לפחות פעם ביום. רבים מהם מאמינים בכך שתערובת הטבק מכילה פירות ולכן אינה מזיקה, או שהחומרים המזיקים "מזדקקים" כשהם עוברים דרך המים בנרגילה. בשנתיים האחרונות ערכו האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות מסע הסברה למניעת התופעה, תחת הכותרת: "אל תרמו את עצמכם – נרגילה זו סיגריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully