וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של תעשיית המין - הלקוחות

9.11.2005 / 10:21

ועדת הכנסת למאבק בסחר בנשים דנה הבוקר בצד הפחות מדובר של התעשייה. האם הזנות מונעת אונס נשים "הגונות" ו"טובות"?

ועדת הכנסת למאבק בסחר בנשים התכנסה הבוקר כדי לדון בצד הפחות מדובר של תעשיית המין – הלקוח. אחת הסיבות להתעסקות המועטה בלקוחות היא הצורך שלהם, וכנראה של החברה, לשמור על דיסקרטיות. מסקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת לקראת הישיבה עולה, שרק 20% מהישראלים חושבים שלהיעזר בשירותיה של זונה זה פשע, בעוד 87% סברו שלסחור בבני אדם לשם זנות הוא הפשע.

בפני חברי הכנסת הובאו ההסברים ה"מסורתיים" לעיסוק המועט בלקוחות, כגון העובדה שהלקוחות הם גברים "הגונים" שמחפשים הנאה לא מזיקה, שהאשה עוסקת בכך באופן זמני ובכלל, שאת קנית שירותי המין בכסף מבצעים גברים מתוסכלים כתוצאה מאינסטינקט מולד – וכי אם לא היו זונות, הרי שנשים "הגונות" ו"טובות" היו נאנסות.

ואכן, לפי בדיקה שערך מוקד סיוע לעובדים זרים בשנים 2000-2003, גברים מכל שכבות האוכלוסייה מגיעים לזונות. לפי נתוני המוקד, מרבית הלקוחות הם ישראלים יהודים, חילונים וחרדים כאחד. הם עוסקים במגוון מקצועות, אנשי עסקים, חיילים ואפילו שוטרים, אלו שאמורים לשמור על החוק ומאפשרים בכספם את המשך תעשיית הסחר הזו. הערבים הם קבוצת הלקוחות השניה בגודלה, וקבוצת הזרים – תיירים ועובדים זרים, היא השלישית.

ממחקר שפורסם בחודש דצמבר 2003, בו נשאלו גברים ב-5 מדינות (שבדיה, תאילנד, איטליה, יפן והודו), שהודו כי הם מבקרים אצל זונות על הרגלי המין שלהם, 67% טענו שהביקור הראשון שלהם אורגן על ידי חברים או עמיתים לעבודה. 18% מהם הלכו לראשונה לפני גיל 18 ו- 78% הגיעו לשם, ולא לירח, לפני גיל 21.

בפני הוועדה הוצגו מספר דרכי התמודדות עם תופעת הלקוחות, מתוך ניסיון לתקוף צד שמוצנע בדרך כלל בתעשיית המין. אחת הדרכים היא הפללת הלקוחות – לקבוע שלא רק סוחרי הנשים, אלא גם הזונות עצמן והלקוחות שלהם יועמדו לדין. דרך נוספת, מערכתית, היא איסור שהטילו מדינות וארגונים על נציגיהם לבקר אצל זונות, בהם האו"ם, ארצות הברית, נאט"ו ועוד.

דרך התמודדות נוספת שמופעלת בארצות הברית ובקנדה היא בתי ספר המיועדים ללקוחות, שם לומדים הגברים על הניצול המובנה בתעשיית המין. מטרת בתי הספר, שנקראים john schools ("בתי ספר ללקוחות"), היא לצמצם את הסיכויים שאותם גברים יחזרו וירכשו שירותי מין. ממעקב שנערך אחר 706 בוגרי המחזור הראשון בית הספר בסן פרנסיסקו עולה, שרק 2% נעצרו שוב בגין עבירות מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully