וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג בשיא של יותר משנתיים וחצי

טל לוי

7.11.2005 / 15:30

נקבע על 4.688 שקלים - עלייה של יותר מ-1% תוך שבוע. היורו היציג עלה ב-0.3% לרמה של 5.533 שקלים


"רצונם של גופים ספקולטיוויים בארץ ובעולם לייצר תשואה לקראת סוף השנה, עלול לגרום לתנועות קיצוניות (over shooting) בשוק המסחר במט"ח", כך אומר ערן בסון מגיפט.

לאחר שכבר הספיק לגרד אתמול רמה של 4.68 שקלים במסגרת המסחר באופציות בין הבנקים, רושם הדולר שיא של שנתיים ושבעה חודשים. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע היום על 4.688 שקלים - עלייה של 0.471% לעומת שערו היציג מיום שישי. לאחר שלושה שבועות בהם נסחר סביב 4.64 שקלים, פרץ הדולר במסע עליות, תוך שהוא משלים עלייה של יותר מ-1% תוך שבוע. היורו היציג עלה ב-0.3% לרמה של 5.533 שקלים.

"להערכתי הדולר עשוי להמשיך ולהתחזק לנוכח מגמת התחזקותו בעולם, למרות שאין לפסול תיקונים טכניים - עובדה שלא תותיר הרבה ברירות לפישר להמשיך ולעקוב אחרי מדיניות הריבית של גרינספן, גם אם הנתונים הכלכליים אינם מחייבים זאת", אומר בסון. "בהמשך למגמה בשבועות האחרונים, ממשיך הדולר להתחזק ולשבור שיאים מול מרבית המטבעות המובילים. למרות תוצאות נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארה"ב, התחזק הדולר בצורה משמעותית מול המטבעות המובילים ושבר שיא של כשנתיים וחצי מול הין (118.38) ושל כשנה וחצי מול היורו (1.1784)".

"השוק נע לעתים ללא היגיון ולפי סנטימנטים של המשקיעים, יותר מאשר לפי נתונים כלכלים", כך אמר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זקש. "הדולר פשוט במגמת התחזקות ויש תנועה של משקיעים בכל העולם לכיוונו, גם אם הנתונים שמגיעים מארה"ב אינם כה טובים לעתים, ובקצב הזה נוכל גם להגיע לרמה של 4.70 שקלים".

גם זקש מציין כי הדולר קצת הפתיע כשהתחזק ביום שישי, למרות נתוני התעסוקה בארה"ב שהיו פחות טובים מהמצופה והסתכמו בתוספת של כ-50 אלף משרות לעומת תחזית של 100 אלף.

ובאשר לריבית עליה צפוי נגיד בנק ישראל להכריז בעוד כשלושה שבועות, מציין זקש, כי אתמול היו שמועות לפיהן בנק ישראל לא עתיד להעלות את הריבית בקרוב "אם הדולר יגיע לרמה של 4.70 שקלים, נראה שהנגיד יהיה מוכרח להעלות את הריבית", אומר זקש. "זאת, אלא אם המדד יהיה נמוך במיוחד. אולם התחזית מדברת דווקא על מדד גבוה שינוע סביב 0.8%-0.7% ולכן סביר שהריבית אכן תעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully