וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן טלי

לי-אור אברבך

1.11.2005 / 13:31

לראשונה מאז עזבה את חדשות 10 בטריקת דלת, שבה טלי בן עובדיה כעורכת התכנית 'זה הזמן' ומדברת על הכל. ראיון בלעדי

אחד השינויים הראשונים בחברת חדשות 10 עם בואו של אבי ברזילי, היה עזיבתה של עורכת המהדורה המרכזית, טלי בן עובדיה. בן עובדיה, דמות מוערכת אך גם שנויה במחלוקת בנוף החדשותי, ארזה את המזוודות ויצאה לחופשה ארוכה. עכשיו היא חוזרת לטלוויזיה, שוב כעורכת, שוב ל-10. הפעם, במסגרת המתכונת החדשה בה יותר ויותר תוכניות עוברות מחברת החדשות להפקות חיצוניות, היא תערוך את תוכניתו היוקרתית של הערוץ בהגשת של ידידה משכבר הימים, עמנואל רוזן, "זה הזמן". הערב (21:00) חוזרת תכנית התחקירים לעונה חדשה ובן עובדיה תרגיש שוב את אותו ריגוש אליו התגעגעה.

כשלוש שנים ערכה טלי בן עובדיה את המהדורה המרכזית בערוץ, לפני כן הייתה חלק ממערך חדשות 2. "זה בהתחלה שוק לא קטן לעבוד לתוכנית של פעם בשבוע עבור מי שעשה שלוש שנים ברציפות מהדורת חדשות אינטנסיטבית", אומרת בן עובדיה לוואלה! ברנז'ה בראיון ראשון מאז עזיבתה המתוקשרת, "זה מאפשר אמנם יותר עומק ופרספקטיבה אבל את הסיפוקים אתה לא גוזר בסוף כל היום אלא בסוף שבוע". חווייה דומה עברה כשערכה את אולפן שישי בערוץ 2.

כשקיבלה את ההצעה לבוא ולערוך במקומו של אביב לביא את "זה הזמן" עם עמנואל רוזן, לא היססה, לדבריה. השם "ערוץ 10", לא העלה בה אף שביב של מחשבה שנייה. "בחנתי את ההצעה של זה הזמן כעומדת בפני עצמה וראיתי שהיא מתאימה לאופי שלי. נורא נעים לי לעבוד עם עמנואל. הקשר בינינו מצוין והוא התחיל לפני יותר מ-10 שנים. יש בינינו אמון מלא", היא אומרת. בן עובדיה ידועה בסגנון עבודתה הקפדני. היא קשה ולא וותרנית, אומרים עליה עמיתיה, ולא אחת נקלעה לעימותים קולניים עם כתבים או אנשים שלא תאמה לה רוחם. כשאני שואל אם סגנון העבודה החדש ישרה עליה רוגע מחודש, היא מתחמקת באלגנטיות, "לוח הזמנים הוא שונה אז זה כבר משפיע על חיי היום יום, חוץ מזה זו תוכנית ראשונה קשה להגיד בוודאות".

ממשיכים במצעד באיוולת

עם זאת טלי בן עובדיה של 'זה הזמן' היא בעיקר אדם גאה מאוד. בשיחתנו היא מקפידה לתאר את תחושותיה הנלהבות מהיותה חלק מתוכנית התחקירים. היכולת שלה להזדהות עוד יותר עם הכתבות ולהתעמק בהן מפעימה אותה במיוחד. "אני אדם שמאוד מזדהה עם עבודתו וכאן ברור שיש אופי אחר. כשיש 20 כתבות לא ניתן להיות בכל פריים ופריים של כל כתבה. פה מתאפשרת נגיעה בכל נים מנימי הנושא".

את העונה הרביעית של 'זה הזמן', יפתח סיפור הערצת זמרים צעירים בעולם החרדי. "זה תופעה שקורעת את העולם החרדי. אלילי זמר שצברו צבא של נערות בחצאיות שמסגלות את המניירות של גרופיות לכל דבר והרבנים אובדי עצות", מתארת העורכת. במרכז הכתבה גד אלבז, בנו של בני אלבז שאחריו כבר נתקבצה עדת צעירות צרחניות. "רואים דואליות", מסבירה בן עובדיה, "מחד מעיפים את את הצלם שלנו שבא לתעד ומאידך הרבנים מנסים לא לפגום בחופש של הצעירים".

לעורכת, למגיש ולמפיק (שי נשר, רוני הפקות) כאחד, אין כל כוונה לערוך שינויים מרחיקי לכת בעונה השנייה של הפורמט שנתפס כמצליח בערוץ 10. "כמובן לא נשנה את עמנואל מהקצה לקצה", לדברי בן עובדיה, בכוונת צוות התוכנית לחזק את התחקירים ואת "הסיפורים מאחורי הקלעים שלא מגיעים לאנשים במסדרונות הפוליטיים – דברים שרק עמנואל יכול להביא. כמובן שגם נמשיך עם מצעד האיוולת". לבן עובדיה היה חשוב לאייש את התוכנית בצוות תחקירנים מנוסה, כזה שבשבילו תחקירנות היא קריירה ולא תחנת מעבר.

כאמור במסגרת החלטות ההבראה של הערוץ הוחלט להעביר את ההפקות אל מחוץ לחברת החדשות. הצוות מרגיש את חבלי הלידה של דרך העבודה החדשה, "זה עדיין יותר קשה. עוד לא כל הכלים עובדים, עדיין לא הכל עובד בסינכרוניזציה מושלמת - מצלמים ועורכים בחוץ". עם זאת אומרת בן עובדיה, קשיים תקציביים אין, "כל מה שרציתי בתוכנית קיבלתי", היא מדגישה.

"משפיעים על חדשות 2"

לבן עובדיה אין בעיה לענות על כל שאלה שהיא נשאלת. רק השם אבי ברזילי לא עולה על דל שפתיה. בכל פעם שהוא מוזכר, היא מבקשת לעבור הלאה, לדבר על "זה הזמן". בזמן עזיבתה, הייתה מופקדת על המהדורות היומיות של 10. המהדורה המרכזית, למרות השינויים הניכרים שנערכו בה, היא מבחינתה עדיין מספר אחת.

"אני חושבת שמה עשתה מהדורת 10 בשלוש שנות קיומה זה דבר נדיר. היום זו מהדורה שנחשבת מובילה מבחינת אנשים והצליחה להשפיע גם על מהדורת ערוץ 2". לדבריה, היא אינה חוששת שהאופי שנתפס כנינוח יותר במהדורות ישתנה. את ההצלחה, היא תולה בראש ובראשונה במגישים, "צורת ההגשה היא נגזרת של המגישים הנפלאים של 10. על כך מעידים הצופים, שבוחרים בהם שוב ושוב שנבחרי הקהל. סיפורים חדשותיים היו ויהיו. לי יש תחושת גאווה בכל יום שאני רואה את המהדורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully