וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלמנטה חוזר לבילבאו, טיגאנה חתם בבשיקטאש

31.10.2005 / 15:39

המאמן שזכה עם הקבוצה בשתי אליפויות בשנות ה-80, ינסה להציל את האימפריה השוקעת. טיגאנה יערוך בכורה מול סביליה באופ"א

אתלטיק בילבאו, פעם אימפריה בכדורגל הספרדי והיום שקועה עמוק במקום האחרון, מינתה את חאבייר קלמנטה, לשעבר מאמן נבחרת ספרד, לאיש החדש שלה על הקווים. למרות שהבעיה העיקרית שהובילה לנפילה הגדולה של בילבאו היא כלכלית והקבוצה סובלת מחובות כבדים, נאלץ המאמן לואיס מנדילבאר לשלם את מחיר הכישלונות המקצועיים. מנדילבאר, שרק נכנס לתפקידו ביוני, הוא המאמן הראשון שמפוטר העונה בספרד, וזה קורה אחרי 10 מחזורים.

"זהו יום קשה ועצוב למועדון, מאחר שזאת לא היתה החלטה קלה", אמר נשיא בילבאו, פרננדו למיקיס. "אנחנו מאבדים מאמן גדול ואדם גדול. קיוינו שהקשר איתו יהיה ארוך טווח".

מנדילבאר: "לא ציפיתי לכך, כי האמנתי שאפשר לצאת מהמצב. אני פגוע. אתלטיק היתה בדרך למעלה. הבעיות היו נפתרות והקבוצה היתה נשארת בליגה". קלמנטה (55) עשוי להיות הפתרון של הקבוצה הבסאקית, בגלל הקשר שלו למקום. הוא נולד לא רחוק מבילבאו, בארקאלדו, והיה אפילו חלוץ מבטיח במועדון, עד שנפצע בברך בגיל 24. הוא התמנה למאמן בילבאו ב-1981, והוביל את הקבוצה הבאסקית לתואר אליפות ראשון מאז 1956. שנה מאוחר יותר קלמנטה כבר זכה בדאבל, בגיל מאוד צעיר, יחסית למאמן. הצלחותיו של קלמנטה לא נפסקו גם כשעזב את חבל הבאסקים, ועבר לאמן את אספניול, איתה הוא הגיע לגמר גביע אופ"א ב-1988 והפסיד בפנדלים לבאייר לברקוזן. ב-1991 קלמנטה חזר לבילבאו, אך עזב מהר מהצפוי ולא קצר הצלחות. אחר-כך אימן 6 שנים את נבחרת ספרד והגיע איתה לרבע גמר המונדיאל ב-1994.

קלנטה, למי ששכח, פוטר מאימון ספרד אחרי הפסד 3:2 לקפריסין הקטנה. מאז הוא הפך לסוג של מציל קבוצות ועבד בבטיס, ריאל סוסיאדד, אספניול (שוב) ומארסיי. עכשיו, כשהוא לא ממש בכושר, הוא עומד אחרי הרבה זמן בפני משימה מאוד חשובה בקריירה. מי יודע, אולי קאמבק.

המשימה הטורקית של טיגאנה

ז'או טיגאנה מונה היום (שני) למאמן בשיקטאש הטורקית במקום ריזה קלימביי. טיגאנה (50), קשרה הבינלאומי לשעבר של נבחרת צרפת, לקוח את הקבוצה הרביעית בקריירה שלו כמאמן אחרי שהדריך כבר את ליון ומונאקו בצרפת, ואת פולהאם באנגליה.

"אני מאוד שמח לחתום" אמר טיגאנה, "מתקני האימונים פה מאוד הרשימו אותי, לא ציפיתי לרמה כזו. המטרה הראשונה שלנו היא להחזיר את הפצועים שלנו בחזרה לכושר, לקראת המשחק נגד סביליה בגביע אופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully