וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר רוצה משפט חוזר

31.10.2005 / 0:03

חדשות ערוץ 2: רוצחו של ראש הממשלה טוען כי קיבל לאחרונה ממצאים שמעלים חשד שהיה יורה נוסף בכיכר רבין בזמן הרצח

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, מתכוון לדרוש משפט חוזר, כך דווח אמש בחדשות ערוץ 2.

עמיר, שהודה והורשע ברצח, הכחיש במשך עשר השנים ממאז הרצח את כל תיאוריות הקונספירציה, שטענו שמישהו אחר ביצע את הרצח. על פי הדיווח, בעקבות מידע שהגיע לידיו לאחרונה מידי חבריו, הוא מתכנן להגיש בקשה למשפט חוזר כדי לברר האם הממצאים הבליסטיים על הרצח מוכיחים שמישהו אחר ביצע את הרצח.

עמיר טוען כי "יתכן שאדם נוסף ירה יריות באותו הלילה. אולי לא רק אני יריתי". "צריך לבדוק שוב את המרחקים והטווחים ביני לבין רבין. אולי קרה משהו שאני לא מבין - בית המשפט צריך לבחון שוב את מה שקרה בליל הרצח", אמר עמיר.

עמיר טוען כי יש סתירה בין הממצאים הבליסטיים מזירת הרצח לבין תצלומי קלטת הוידאו שהנציחה את האירוע. גאולה עמיר, אמו של רוצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, אמרה כי אין מדובר בטענות חדשות: "אנחנו טוענים כבר שנים שהממצאים הבליסטיים בזירה ראויים לבדיקה נוספת".

כתבת ערוץ 2, סיון רהב מאיר, אמרה בדיווח שהסיכוי שעמיר יזכה למשפט חוזר הוא קלוש, אך הוא מעוניין להעלות את הנושא שוב לכותרות.

השר מתן וילנאי (עבודה) אמר בתגובה: "כל עיסוק בחלאה הזו מיותר. האיש הוא רוצח שפל ובזוי, שחייב להינמק בכלא עד יום מותו".

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר בתגובה: "מדובר בפרובוקציה שמטרתה להוסיף לייסורי הציבור ובמופע אימים פוליטי, שאף בית משפט בישראל לא ישקול אפילו להיעתר לה. על מערכת אכיפת החוק להיפטר לאלתר מעונשו של זה".

יריב אופנהיימר, מזכ"ל "שלום עכשיו", אמר בתגובה כי "דרישתו של עמיר היא חלק ממסע תעמולתי מתוכנן ומתוזמר שמטרתו לשחררו. בקשתו המצמררת חייבת להדיחות על הסף. על נשיא המדינה להתחייב בפני הציבור כי יגאל עמיר לעולם לא יזכה בחנינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully