וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: חיסול סעדי סיכן יותר משהציל

27.10.2005 / 0:02

בימין טוענים כי הפיגוע בחדרה הוא תוצר ההתנתקות. בשמאל מגנים, וקוראים להמשיך במו"מ. יו"ר מרצ קרא להפסיק החיסולים

בשמאל ובימין מיהרו לגנות את הפיגוע בחדרה, בו נהרגו חמישה ישראלים. גם הרשות הפלסטינית גינתה את המעשה, בהודעתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, שאמר, כי הפיגוע פוגע באינטרסים הפלסטינים.

בין התגובות הרבות שהתקבלו לפיגוע, בלטה תגובתו של יו"ר מרצ-יחד, יוסי ביילין, שקרא להפסיק את מדיניות החיסולים, ואמר: "מי שהחליט על חיסולו של פעיל הג'יהאד, לואי סעדי, צריך היה לדעת שהוא מסכן בכך יותר ישראלים משאולי יכול היה להציל".

יו"ר ישראל-ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי "הפיגועים מעידים שישראל נמצאת בעיצומו של מאבק אלים ולא בעיצומו של תהליך מדיני". יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי "תושבי חדרה משלמים את מחיר הבריחה מגוש קטיף, ואזרחי ישראל קוצרים בדם את זרע הפורענות של ההתנתקות". ח"כ אפי איתם אמר: "ההתנתקות הפיחה רוח חיים בארגוני הטרור והחזירה את המתאבדים ללב ערי ישראל". ח"כ יולי אדלשטיין, הנמנה על קבוצת "המורדים" בליכוד, אמר: "הג'יהאד קוצר את פירות ההתנתקות". ח"כ אריה אלדד, קרא להתפטרותם של ראש הממשלה ושר הביטחון.

מועצת יש"ע פירסמה הודעה בעקבות הפיגוע, שבה נכתב: "הוכח כי מי שבורח מהטרור, הטרור רודף אחריו. הבריחה מגוש קטיף וצפון השומרון החזירה את מצב הביטחון שנים לאחור".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף לפיד (שינוי), אמר כי אם אבו מאזן לא ישתלט על הג'יהאד האיסלאמי בגדה, הארגון יהיה זה שיקבע אם תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים יתקדם או ישקע. לדבריו, "כוחות הביטחון חייבים להגיב בחוזקה על הפיגוע הנורא".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) הדגיש בעקבות הפיגוע את הצורך לסיים את בניית גדר ההפרדה, ואמר כי כל השתהות נוספת בבנייתה היא בחינת "זריקת עידוד לטרור".

שרת התקשורת ביטלה פגישה עם עמיתה הפלסטיני

שרת התקשורת, דליה איציק (העבודה), ביטלה את פגישתה עם שר התקשורת הפלסטיני, סברי סאידם, שהיתה אמורה להתקיים בתל אביב. איציק אמרה כי "איננו יכולים לשבת ולדון עם ההנהגה הפלסטינית בעניני דיומא בשעה שאזרחים ישראלים תמימים נרצחים בידי פלסטינים. אנו מצפים מהרשות להמשיך לפעול, לפרוק את הארגונים הקיצוניים מנשקם ולמנוע ביצוע פיגועים נפשעים".

ח"כ רן כהן (יח"ד-מרצ) גינה את מבצעי הפיגוע, והוסיף כי כדי שלא תתחיל אינתיפאדה שלישית, על אבו מאזן לעצור מיד את הטרור "ולהוכיח שהוא שונה מערפאת". לדבריו, "אסור למנהיגים הישראלים להשלות את הציבור. יש לומר באומץ שללא צעדים מדיניים יווצר ואקום שאליו בהכרח ייכנס הטרור".

חברו לסיעה, ח"כ אבשלום וילן, אמר כי "יש להילחם בטרור כאילו אין תהליך מדיני, אבל יש להבין שללא תהליך מדיני לא תיפתר בעיית הטרור".

ח"כ עבד אל-מלכ דהאמשה (רע"מ) גינה את הפיגוע, אך הוסיף כי הוא תוצאה של "הרעבת העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully