וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס נוסעים כמעט נחת על כביש מס' 1

20.10.2005 / 8:28

נחיתת המטוס הסרבי על הכביש העמוס נמנעה ברגע האחרון, לאחר שבנתב"ג זיהו שהטייס מכוון את המטוס לכביש במקום למסלול הנחיתה

למאות הנוסעים של חברת התעופה הסרבית "ג'אט" לא היה עד הבוקר מושג באיזו דרמה אווירית הם השתתפו אתמול. ב"ידיעות אחרונות" דווח שטייס החברה כמעט גרם לאסון כבד כשהתכוון לנחות על כביש ירושלים-תל אביב.

האירוע החל סמוך לשעה 17:30, כשמגדל הפיקוח בנתב"ג הורה על נחיתה במסלול מספר 30. המטוס, מסוג בואינג 737-400, שהגיע מבלגרד דרך לרנקהף הקיף את המתחם והחל להנמיך טוס כנדרש לכיוון משטח האספלט. כשהיה המטוס בגובה של מאות מטרים בלבד מעל לפני הקרקע הבחין אחד הפקחים שהמטוס עומד לנחות על כביש מספר 1, שהיה עמוס באותה שעה במספר רב של כלי רכב.

במגדל הפיקוח הורו לטייס להפסיק את תהליך הנחיתה באופן מיידי, והוא הגיב היטב, שינה כיוון ולבסוף הנחית את המטוס כהלכה. "זה היה מפחיד מאוד, הטייס הנמיך לכיוון הכביש המהיר, שהיה עמוס באלפי כלי רכב" אמר גורם ברשות שדות התעופה.

בעבר היו כמה מקרים דומים של טייסים, בעיקר ממזרח אירופה, שטעו והתחילו להנמיך לכיוון הכביש המהיר. כל המקרים הללו אירעו בשעות בין הערביים, כאשר השמש השוקעת במערב נמצאת מול עיני הטייסים.

במסלול 30 של נתב"ג לא קיימת מערכת לאיתורו, המשדרת קרן רדיו לעברה מכוון המטוס, וכך ידוע היכן תחילת המסלול. הסיבה לאי קיומה הוא טופוגרפי - הרי ירושלים הנמצאים ממזרח לנתב"ג לא מאפשרים זאת. במקום המערכת הקימו בנתב"ג מערכת חילופית, ממוחשבת, האמורה לסייע לטייס להגיע לתחילת המסלול. המסלול השני בנתב"ג, בו כן נמצאת מערכת כזו, סגור כעת בשל שיפוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully