וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי סביבה הפגינו נגד מקדונלדס בתל אביב

14.10.2005 / 19:34

"קואליציית הארגונים נגד מקדונלדס" מוחה על חלקה של הרשת בהשמדת יערות הגשם ובפגיעה בבריאות העולמית ובזכויות עובדים

היום צויין בתל אביב היום הבינלאומי נגד רשת המזון המהיר "מקדונלדס". פעילי תנועות סביבתיות וחברתיות קיימו מיצגי מחאה והפגינו מול סניפי הרשת ברחובות שינקין ודיזנגוף בעיר. המפגינים מחו על חלקו של תאגיד מקדונדלס בהרס הסביבה, ניצול עובדים ועינויים והמתתם של מיליוני בעלי חיים. כוחות משטרה ניסו לפזר את ההפגנה. לבסוף הסתיימה ההפגנה במופע תאטרון רחוב בכיכר דיזנגוף.

את המחאה ערכה "קואליציית הארגונים נגד מקדונלדס", הכוללת את הקבוצות הירוקות-חברתיות "מאבק אחד", שב"י ו"סלון מזל". המחאה כללה אירועים, מצגות וסדנאות שנערכו בגינת שינקין, אשר עסקו ב"השפעות ההרסניות של תרבות הצריכה ושלטון התאגידים על חיינו, על כדור הארץ ועל בעלי החיים." בין היתר נערכו סדנאות לילדים ומיצגי תיאטרון רחוב והוקמו דוכנים, שהציעו חומר הסברה בנושאי זכויות בעלי החיים, איכות הסביבה וזכויות עובדים.

המועד המקורי של היום הבינלאומי נגד מקדונלדס חל למעשה ביום ראשון, ה-16 באוקטובר. בתאריך זה מצויין יום המזון הבינלאומי של האו"ם. הפעילים מתכננים פעילויות נוספות ביום זה, בירושלים, חיפה, הרצליה, כפר סבא ונהריה.

המפגינים מאשימים את רשת מקדונלדס כי היא מקיימת מדיניות הרת-אסון בתחומים רבים: בריאות (מכירת מזון הפוגע קשות בצרכנים), ילדים (מיקוד חלק ניכר מפרסומותיה לילדים ומכירת צעצועים המיוצרים ב'סדנאות-יזע' המעבידות ילדים, בעיקר בסין), בעלי חיים (כליאתם בתנאים נוראיים ושחיטתם של מיליארדי יצורים מדי שנה), איכות הסביבה (השמדת יערות גשם, ייצור פסולת רבה במשקיה המתועשים כמו גם בעטיפות מוצריה), זכויות עובדים (איסור בפועל על איגודים מקצועיים, שכר-מינימום ככלל), רעב עולמי (שימוש בזבזני באדמותיהן הפוריות של מדינות עניות לשטחי מרעה או לגידול תבואה להאבסת בעלי חיים עבור ארצות המערב, במקום לאפשר גידול מזון ישירות לתושביהן הרעבים של ארצות אלו) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully