וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החור השחור בשביל החלב עוזר ליצירת כוכבים

14.10.2005 / 18:35

תצפיות חדשות שנערכו בעזרת טלסקופים מיוחדים, סותרות תאוריות קודמות לפיהן לחורים שחורים יכולת הרסנית בלבד

אסטרונומים אומרים כי ה"חור השחור" הגדול שנמצא במרכז גלקסיית שביל החלב עוזר ליצירת כוכבים חדשים. ההערכה החדשה סותרת תיאוריות קודמות, לפיהן לחורים שחורים כוחות הרסניים בלבד.

המדענים ערכו תצפיות במצפה הכוכבים צ'נדרה של נאס"א, בו מותקנים טלסקופים הפועלים בעזרת קרני רנטגן. בתצפיות נמצא כי דיסקיות המורכבות ממסה גדולה של גזים וסובבות את החור השחור, עוזרות ליצירת דור חדש של כוכבים. סוכנות הידיעות איי.פי דיוחחה כי סיכום התצפיות אמור להתפרסם בימים הקרובים, במסגרת הסקירה החודשית של האיגוד האסטרונומי.

"חורים שחורים גדולים ידועים בדרך כלל כאלימים והרסניים", אמר סרגיי נאיאקשין מאוניברסיטת לסטר באנגליה, שהשתתף במחקר. הוא הוסיף כי בשל כך "זהו ציון דרך משמעותי".

עדיין לא ידועה מהות החורים השחורים, וכיצד הם נוצרים, אך התיאוריה הרווחת היא כי הם השאריות של כוכבים שהתמוטטו ונעלמו. כוח המשיכה שלהם כה חזק, שהם בולעים הכל, אפילו אור, ועל כן הם נראים כבורות שחורים.

פרופסור סטרל פיניי, אסטרונום חוקר בטכניון של קליפורניה, הביע תקווה כי התגלית החדשה תעזור למדענים להבין את המהות של החורים השחורים.

שביל החלב היא גלקסייה מעגלית, הכוללת קבוצות של כוכבים במרכזן נמצא החור השחור עליו נערכו התצפיות. לגלקסיה זרועות הנפרשות מהליבה החוצה. מערכת השמש, בה נמצא גם כדור הארץ, היא אחת מהזרועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully