וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לאלפי הרוגים ברעידת אדמה בתת היבשת ההודית

רויטרס

8.10.2005 / 14:36

רעידת האדמה, בעוצמה 7.6 בסולם ריכטר, הורגשה בבירות פקיסטן, אפגניסטן והודו. רעש נוסף הורגש במחוז אצ'ה באינדונזיה

בפקיסטן גובר החשש כי אלפי בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שפקדה היום את תת היבשת ההודית. כך הודיע היום דוברו של נשיא פקיסטן, פרבז מושראף. רעידת האדמה, שהיתה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר, זיעזעה את בירות הודו, פקיסטאן ואפגניסטן. שר הפנים של פקיסטאן אמר כי כמה כפרים בצפון פקיסטן נהרסו כליל ומאות בני אדם קבורים תחת הריסותיהם.עד כה ידוע על 500 בני אדם שנהרגו במחוז בצפון פקיסטן ועל לפחות 213 הרוגים, מאות פצועים וכ-600 נעדרים בחבל קשמיר בהודו.

הרעידה הורגשה קרוב לשעה 7.00 בבוקר (שעון ישראל) בהודו, פקיסטן ואפגניסטן. גורמים רשמיים בהודו מדווחים, כי הרעש הורגש בעיקר בצפון ובמרכז המדינה. המכון הגיאולוגי האמריקאי מדווח באתר שלו, כי מוקד רעידת האדמה היה בעומק של כ-10 ק"מ ובמרחק 95 ק"מ מצפון לאיסלאמבאד, בירת פקיסטן. כשבע שעות לאחר מכן הורגשו בפקיסטן חמישה רעשי משנה, כשהחזק שבהם, כמאה קילומטרים מצפון לאיסלאמבאד, היה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר.

על פי הדיווחים, רעידת האדמה נמשכה כדקה ובמהלכה נראו אנשים רצים בבהלה החוצה מבתיהם אל הרחוב. באיסלאמבאד קרס חלק מבניין ובו 19 קומות. כ-100 בני אדם נלכדו בהריסות הבניין וכמה נהרגו. רעידת האדמה הורגשה היטב גם בבירת אפגניסטן, קאבול, אולם עד כה אין דיווח על נפגעים שם. עד ראייה מהעיר דלהי בהודו, סיפר שרעידת האדמה "היתה חזקה כל כך, שראיתי בניינים מתנדנדים. זה היה מבעית", אמר. על פי נתונים ראשונים כ-600 בני אדם נקברו בהודו תחת הריסות כפרים בחבל קשמיר.

שר הפנים של פקיסטן דיווח, כי לפחות מאה בני אדם נהרגו במחוז פאשוואר בצפון המדינה. 30 בני אדם נהרגו בצד הפקיסטני של קשמיר. כך מדווחת רשת טלוויזיה מסחרית פקיסטנית. רשויות המדינה מדווחות על נפגעים רבים ועל נזקים חמורים. דוברו של נשיא פקיסטן אמר, כי יש חשש להרוגים רבים מאוד באזור קשמיר הפקיסטנית ובאזור ההררי שמצפון לה.

בקול ישראל דווח, כי בצפון המדינה נמחק כפר שלם מעל פני האדמה ותושביו נלכדו תחת הבתים. באיסלמבד קרסו שני בנייני דירות גבוהים ומאות מדייריהם נקברו תחת ההריסות.

רשת טלוויזיה מסחרית פקיסטנית דיווחה, כי הקומות העליונות בבניין דירות בן 12 קומות התמוטטו ומספר אנשים לכודים תחת ההריסות. ממשטרת פקיסטן דווח, כי בעיר לאהור נלכדו לפחות תשעה בני אדם, ביניהם אנשי ביטחון, תחת גג המשרד בו ישבו.

במזרח אפגניסטן נהרגו שני ילדים בהתמוטטות כמה בתים העשויים בוץ.

סוכנות הידיעות איי.פי. מדווחת על לפחות 174 הרוגים בקשמיר ההודית.
"מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר שהורגשה אי פעם באיסלמבד, אמר מוחמד חניף מהמחלקה המטאורולוגית של פקיסטן.

אזרח הודי סיפר שגם כעת "אנשים עדיין מתגודדים מחוץ לבתים ולבניינים וחוששים לשוב לבתיהם".

רעידת אדמה נוספת, בעוצמה של 5.8 בסולם ריכטר, פקדה את מחוז אצ'ה באינדונזיה. בסוכנות הידיעות איי.פי דווח, כי לא ידוע האם יש נפגעים.

האיזור בו אירעה רעידת האדמה ידוע בפעילות הסיסמית התדירה שלו, ומומחים צופים מזה שנים רבות רעידת אדמה חזקה באזור ההימאליה. בדצמבר 2004 גרמה רעידת אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר לגל צונאמי אדיר ממנו נהרגו בדרום מזרח אסיה כ-150 אלף בני אדם. גם במקרה זה היתה הודו בין המדינות הנפגעות, ואלפי בני אדם נהרגו בה.

בעולם נערכים לסייע למדינות שנפגעו מרעידת האדמה

מדינות אירופה הודיעו, כי בכוונתן לשלוח סיוע הומניטרי למדינות שנפגעו מרעש האדמה באסיה. הנציב לסיוע באיחוד האירופי, לואי מישל, הביע חשש כי מניין ההורגים יחייב סיוע בינלאומי נרחה. בקול ישראל דווח, כי ממשלת בריטניה הודיעה שהציבה צוותי סיוע וחילוץ בכוננות, וממשלת טורקיה הודיעה כי מטוסי סיוע יצאו לפקיסטן ברגע שתבקש זאת.

גם בארץ מתארגנים מספר ארגוני סיוע ישראלים ובניהם Israeli Flying Aid (IFA) למבצע סיוע הומניטרי. ארגוני הסיוע נמצאים ברגעים אלו בקשר עם ארגוני סיוע מקומיים ובינ"ל, הפועלים באזור הרעש בהודו, על מנת לאמוד את הנזק המדויק ולבצע הערכה של המצב והיקף הסיוע הנזקק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully