וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורילות נצפו משתמשות בכלים בטבע

1.10.2005 / 0:10

חוקרים תיעדו בקונגו גורילה שהשתמשה בענף, כדי למדוד את עומק המים. הממצאים המפתיעים משפרים את תדמיתם של הקופים הגדולים

תצפיות חדשות על התנהגותן של גורילות בטבע הניבו ממצאים מפתיעים, אשר משפרים במקצת את תדימתן הנחותה בהשוואה לקופים אחרים, דוגמת השימפנזה והאורנג אוטנג.

עד עתה סברו מדענים, כי גורילות משתמשות בכלים רק בשבי. שימוש בכלים בטבע נחשב עד כה כיכולת הישרדות השמורה לקופים אחרים בלבד. המחקר הנוכחי מתעד בפעם הראשונה גורילות בטבע המשתמשות בכלים. המחקר, שבוצע ביערות הגשם של הרפובליקה של קונגו, הובל על ידי תומאס ברויר, מה"חברה לשימור חיות הבר" בגן החיות של ברונקס. לדבריו, "מדובר בתגלית מדהימה". "שימוש בכלים בקרב קופים בטבע מספק לנו מבט ערכי על ההתפתחות של המין שלנו, והיכולות של מינים אחרים", אמר.

בסוכנות AP דווח, כי הממצא הראשון התקבל כשהגורילה "לאה" ניסתה לחצות בריכת מים שנוצרה בידי פילים, אך מצאה עצמה שקועה עד המותניים לאחר צעדים ספורים בלבד. כדי לטפס החוצה היא תלשה ענף מאחד העצים, ובדקה בעזרתו את עומק המים. גורילה אחרת, "אפי", השתמשה בגזע עץ כדי לתמוך בעצמה, בעודה מלקטת עשבים בידה השניה. היא גם השתמשה בגזע העץ כגשר, כדי לחצות אדמה בוצית.

עד היום נחשבות הגורילות, בצדק או שלא, כבעלות יכולות פחותות בהשוואה לקופים אחרים. הן גדולות, חזקות ואיטיות יותר. המחקר החדש מראה כי לגורילות תכונות דומות לאלה של השימפנזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully