וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל שוקלים לבטל את הכומתה

29.9.2005 / 13:30

הסיבה: החיילים חשופים לשמש, כי הכומתה נשארת בכותפת. שינוי נוסף שיכנס לתוקף, כבר החורף, הוא ביטול סוודר הטלאים

כל החיילים חובבי הכומתות, שקשורים אליהן בלב ובנפש לאחר שצעדו עשרות קילומטרים כדי לקבל אותן, ושיפצרו אותן עם סכין גילוח, בודאי לא ישמחו לשמוע שענף בריאות הצבא של חיל הרפואה בודק בימים האחרונים אפשרות לתת להם כובע יחידתי. הסיבה היא שהחיילים חשופים רוב שעות היום לשמש, כיוון שהכומתה נשארת בכותפת.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי יחד עם חיל הרפואה בודקים את העניין גם בענף המשטר והמשמעת והמשטרה הצבאית, האחראים להופעת החיילים. עדיין לא ברור האם הכובע יחליף את הכומתה, או יינתן בנוסף, כשהכומתה תשמש לטקסים בלבד.

עיצוב הכובע החדש הוא בעייתי לרשויות הצבא. מצד אחד, מטרתו היא להגן על החייל מפני השמש הקופחת, אך מצד שני, הכובע צריך להיות ייצוגי מספיק, ולהתאים להופעה הכללית של החיילים.

עד לפני כ-20 שנה, בעת כהונתו של הרמטכ"ל רפאל איתן ז"ל, היו מחויבים כל החיילים לצעוד עם הכומתה על ראשם לכל אורך היום.

שינוי נוסף בהופעת החיילים, שימומש כבר בחורף הקרוב, הוא ביטול סוודר הטלאים. לפני כחצי שנה הופסקה חלוקת הסוודרים לחיילים, וכעת גם החיילות יזכו לפרטי לבוש הולמים יותר. ההחלטה באה לאחר שבצה"ל הבינו כי החיילים לא אוהבים את הסוודר, ולכן לא משתמשים בו.

הסוודרים יהפכו לבגדי עבודה, ועל מדיהם ילבשו החיילים רק מעיל. המעיל של מדי ה-א' חדש יחסית, לאחר שלפני מספר שנים החליף את הדובון. המעילים למדי ה-ב' יהיו דגמים חדשים של מעילי פליז, שנכנסו לשימוש כבר לפני שנתיים ביחידות מבצעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully