וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם התאומות הסיאמיות הייתה במעקב הריון

28.9.2005 / 0:03

בניגוד לפירסומים המוקדמים, אימן של התאומות הסיאמיות שנולדו אתמול בבי"ח שיבא ביצעה את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההריון

במרכז הרפואי שיבא בתל השומר נולדו אתמול תאומות סיאמיות, המחוברות בבית החזה בעלי לב משותף. בתחילה דווח בקול ישראל, כי התאומות נולדו לאם חרדית, אשר לא היתה במעקב הריון, ועל כן לא ידעה על המום של שני העוברים שהיא נושאת ברחמה. מאוחר יותר טענו ההורים כי האם אכן הייתה במעקב הריון קבוע, ואף בית החולים הכחיש את הפירסומים.

עוברים סיאמיים ניתנים לאיבחון עוד בשבוע ה-13 של ההריון. לדברי הרופאים המטפלים באם ובתאומות, אין לתינוקות סיכוי גבוה לשרוד בשל המום הנדיר ממנו הן סובלות. עוד נמסר, שהחיבור בגופן של התאומות הסיאמיות אינו מאפשר, ככל הנראה, את הצלתן.

שי הורוביץ, שמייצג את בני המשפחה, אמר כי הטענות כאילו האם לא הייתה במעקב הריון הן "האשמות חסרות שחר של בית החולים", ולכן החליטו הורי התאומות להגיש תלונה למשרד הבריאות נגדם על הפצת דברי דיבה ושקרים. לדבריו, האם היולדת היתה במעקב צמוד מדי חודש בחודשו במהלך ההריון כולו בקופת החולים אליה היא משתייכת. ההורים מחזיקים ברשותם צילומי אולטרסאונד ומסמכים המעידים כי האם היתה כל העת תחת מעקב.

בשעות הערב המאוחרות, פרסמה הנהלת בית החולים שיבא הודעה יחד עם משפחת התאומות הסיאמיות, האומרת כי הפרסומים בכלי התקשורת לפיהם האם לא הייתה במעקב היריון הוא חסר בסיס, שקרי ומעולם לא יצא מפי גורם מוסמך מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully