וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: רצח נוריאל הוא רק ההתחלה

27.9.2005 / 17:03

הארגון קיבל אחריות על רצח הישראלי ברמאללה בשבוע שעבר, הציג את "חוליית משחררי האסירים" ופרסם תמונה בה הוא נראה שעות ספורות לפני הירצחו

ארגון החמאס פירסם את תמונתו של ששון נוריאל ז"ל, שנחטף ונרצח ברמאללה. כפי שניתן לראות בצילום, ידיו כפותות, עיניו מכוסות בפיסת בד, נייר דבק מלופף סביב פיו ודגלי הארגון תלויים סביבו.

כמו כן הציגו אנשי החמאס בתמונה את רשיון הנהיגה שלו במטרה להוכיח את מהימנות הצילום. נוראיל נראה בקלטת כשהוא מבקש בערבית מישראל לשחרר אסירים.

בכרוז של הארגון מוצגת יחידת חוטפים חדשה המכונה "חוליית משחררי האסירים", נכתב שם: "חברי החולייה חיסלו את סוכן השב"כ ששון נוריאל, וכדאי לאוייב הציוני להתכונן למלחמה ארוכה".

בכרוז נכתב עוד, כי החטיפה התבצעה ביום רביעי שעבר בעיר ירושלים, במטרה להשתמש בנוריאל כקלף מיקוח לשחרור אסירים. "זהו הגשם הראשון של פעולות להוצאת בני עמנו מבתי הכלא של הכיבוש", כתבו.

בתוך כך, ביטלה היום שרת המשפטים, ציפי לבני, פגישה שהיתה אמורה לקיים ביום חמישי עם סופיאן אבו-זיידה, השר הממונה על האסירים ברשות הפלסטינית. הפגישה היתה אמורה להתקיים בתוקף תפקידה של לבני כראש הצוות הישראלי בוועדה המשותפת הישראלית-פלסטינית לעניין שחרורו אסירים. לבני החליטה לבטל את הפגישה לאחר שצפתה בתמונות נוריאל שפורסמו. במקביל, העבירה מסר תקיף לפלסטינים, לפיו "על ידי חטיפת ישראלים ורציחתם לא יושג שחרורו אפילו של אסיר נוסף אחד".

כתבי "הארץ", עמוס הראל, יהונתן ליס והסוכנויות מוסיפים:

ארגון חמאס קיבל היום רשמית את האחריות לרצח הישראלי ששון נוריאל בשבוע שעבר ברמאללה. נוריאל, תושב שכונת פסגת זאב בירושלים, נחטף בשבוע שעבר לרמאללה ונרצח. פרטי הפרשה הותרו אתמול לפרסום, עם מציאת גופתו של החטוף. אתמול בלילה הוא הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול.

בהודעת חמאס נאמר, כי כוונתו היתה לחטוף את נוריאל לצורך מיקוח ושחרור אסירים פלסטינים, "אולם מסע המעצרים השרירותי של כוחות הכיבוש בערי הגדה המערבית אילץ אותנו להרוג אותו". בהודעתו מאיים הארגון בחטיפות נוספות: "אנו רוצים להראות לאסירים כי אנו נחושים לשחררם, והמבצע הזה רק בתחילתו".

מקרה שני של חטיפה באזור רמאללה תוך מעט יותר משנתיים

נוריאל, בן 55, עבד כעצמאי במפעל לייצור ממתקים באזור התעשייה מישור אדומים שממזרח לירושלים. הוא דיבר ערבית רהוטה וקיים קשרים ענפים עם ידידים ומכרים עסקיים פלסטינים. מהחקירה עולה כי הוא נחטף, ככל הנראה, על ידי חוליית חמאס ביום רביעי שעבר, 21 בספטמבר, בצהריים. למחרת בבוקר דיווחה אשתו למשטרה על היעדרותו ותוך זמן קצר החלה חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת ירושלים בפרשה.

פריצת הדרך בחקירה אירעה ביום ראשון לפנות בוקר, עם מעצרו של פעיל חמאס מרמאללה, במסגרת גל המעצרים הגדול שערכו צה"ל והשב"כ בעקבות ההסלמה ברצועת עזה. מחקירתו של האיש התברר כי חוליית חמאס עמדה מאחורי החטיפה. תחילה, טען כי נוריאל נחטף ואמר שייתכן שהוא מוחזק בחיים בדירת מסתור שהוכנה מבעוד מועד ברמאללה. השב"כ וצה"ל פשטו על הדירה, אבל נוריאל לא נמצא בה. עם זאת, בדירה אותרו חפצים השייכים כנראה לאנשי החוליה וכן סרטי מצח ירוקים של חמאס.

חקירתו של העצור נמשכה. שלשום בלילה נשבר ומסר לחוקריו מהשב"כ את המקום שבו הושלכה גופתו של נוריאל. אתמול בבוקר אותרה הגופה - במזבלה ליד אזור התעשייה של העיירה ביתוניא, שממערב לרמאללה - בידי חיילים מגדוד החי"ר "דוכיפת". גורמי ביטחון מעריכים, כי נוריאל נורה זמן קצר לאחר שנחטף. גופתו הועברה למכון לרפואה פתולוגית באבו כביר.

בשב"כ מדגישים כי הרקע לפרשה הוא חבלני ולא פלילי. בית המשפט המחוזי בירושלים, שהסיר אתמול אחר הצהריים את צו איסור הפרסום בפרשה, הותיר בעינו את האיפול על חלק ניכר מפרטי החקירה. אלוף-משנה מיקי אדלשטיין, מפקד חטיבת רמאללה (בנימין), אמר אתמול כי בפרשה נעצרו חברים נוספים בחוליית החמאס. לדבריו, מדובר בפעילי חמאס תושבי רמאללה והכפרים סביבה. הוא אמר שנמשך המצוד אחרי חברים נוספים בחוליה. אלוף-משנה אדלשטיין רמז, כי חברי החוליה חטפו את נוריאל במהלך מפגש עמו. הוא הזהיר אזרחים ישראלים מכניסה לשטחי A של הרשות הפלסטינית ולמפגשים לא-מוסדרים עם פלסטינים.

זו עדות מובהקת ראשונה למעורבותם של פעילי חמאס מהגדה המערבית בפעולות טרור, מאז התחייב החמאס למדיניות ההרגעה ("תהדיאה") לפני כשבעה חודשים. בשב"כ חוששים שמדובר במגמה חדשה, כשחברי הזרוע הצבאית בגדה מתירים לעצמם חופש תמרון מסוים, חרף המדיניות המוצהרת של ההנהגה הפוליטית של חמאס ברצועה. ההערכה הסבירה היא שהחוטפים של נוריאל ביקשו לנהל מו"מ על שחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. ייתכן שדבר מה השתבש בעת החטיפה או מעט בעקבותיה, והביא לרצח נוריאל בידי חוטפיו.

זהו מקרה שני של חטיפה באזור רמאללה תוך מעט יותר משנתיים. ביולי 2003 נחטף נהג המונית אליהו גוראל בידי חוליה פלסטינית והוחזק במשך ימים אחדים בביתוניא. הוא שוחרר לבסוף בידי לוחמי סיירת מטכ"ל והימ"מ. חוטפיו היו עבריינים פלסטינים, בעלי קשר רופף לתנועת פתח, שביקשו לפעול לשחרור אסירים הכלואים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully