וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שירת הים מתכננים התנחלות חדשה

21.9.2005 / 14:27

לטענתם, הממשלה אישרה להם להתיישב במשכיות הנטושה שבבקעה. במ' הביטחון מכחישים, עריקאת: ישראל נותנת ביד אחת ולוקחת בשניה

תושבי ההתנחלות המפונה "שירת הים", הודיעו כי בכוונתם להעביר את מגוריהם הזמניים להתנחלות משכיות, שהיא היאחזות נח"ל נטושה בעמק הירדן. על פי הדיווח בסוכנות AP, כ-20 משפחות מתכוונות לעבור לשם.

דובי טל, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, אמר כי גורמים ממשלתיים נתנו אישור בעל פה למעבר למשכיות והאישור הסופי למעבר יינתן בעוד כחודשיים.

"זו תהייה קהילה כמו כל קהילה אחרת" אמר טל, "גורמים רשמיים במשרד ראש הממשלה נתנו לנו אישור בשיחה שנערכה היום שהם יתנו לנו את האישורים הרשמיים להתיישבות".

על פי התושבים, לפחות שני גורמים במשרד הביטחון נתנו גם הם את הבטחתם לאישור היישוב. אחד מהשניים, יועצו של שר הביטחון, רון שכנר, הכחיש את הטענות, ואמר: "אני לא יודע על יישוב חדש שעומד לקום. אם אנחנו מדברים על נושא כלשהו זה רק על הרחבת יישובים קיימים".

כאשר נשאל שכנר על משכיות אמר כי ממוקם שם "מרכז לימודי", אך אישר כי לא גרות שם משפחות. במשכיות נמצאת מכינה קדם-צבאית, בראשות הרב שלמה אזואלוס.

השר הפלסטיני, סעיב עריקאת, אמר כי מעבר מתנחלים למשכיות יפגע באווירה החיובית שנוצרה לאחר ההתנתקות. "נדמה שהישראלים נותנים ביד אחת וביד השניה לוקחים", אמר עריקאת, שהוסיף כי "זוהי הפרה של מפת הדרכים".

מרק רגב, דובר מטעם משרד הביטחון, אמר כי כחלק מההתנתקות מעזה, ישראל הבטיחה לאמריקאים שלא תעודד מעבר מתנחלים לשטחי הגדה המערבית. "ממשלת ישראל מחויבת שלא לבנות התנחלויות חדשות, כך שלא יכולות להיות התנחלויות חדשות חוקיות בגדה המערבית", אמר רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully