וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעירים לעזאזל

לי-אור אברבך

14.9.2005 / 15:52

תחושות קשות בעיתון הצבאי 'במחנה', לאחר שראש אכ"א הדיח 3 עיתונאים האחראים לפרסום תמונות מבית העלמין שפונה ברצועת עזה

"תסמונת הש.ג הקלאסית", כך הגדירו היום בעיתון "במחנה" את מקרה הדחתם של שני כתבים וצלם מהעיתון הצבאי. רן ליאור, ליאת שלזינגר והצלם דן קינן, הודחו על ידי ראש אכ"א, האלוף אלעזר שטרן, לאחר שהיו אחראים לפירסום תמונות הקברים הפעורים בבית העלמין בגוש קטיף, בניגוד לפקודה שכביכול הוטלה עליהם שלא להיכנס כלל לשטח בית העלמין.

גורמים בעיתון מסרו לוואלה! ברנז'ה, כי למעשה שלזינגר וקינן היו אלו שנכנסו לשטחי בית העלמין ואילו ליאור הודח משום שלטענת ראש אכ"א לא העביר את פקודת דו"צ שלא להיכנס למקום לשניים האחרים. אותם גורמים סיפרו על תדהמה שאחזה בכתבי העיתון, משום שלדבריהם לא הגיעה למערכת כל פקודה בדבר נוכחות הכתבים במקום וכי לא היה זה מאחריותו של כתב אחד להעביר לחבריו את ההודעה.

שלושת החיילים, שבקרוב ישובצו בחטיבות אחרות, עומדים חודשים ספורים לקראת שתרורם. מדובר בעיתונאים מוערכים, שכבר קיבלו הצעות מגורמים בתעשיית התקשורת. "הם לא פירסמו את הכתבה", אמרו היום בעיתון הצבאי, "הם רק היו שם, מדוע אף אחד בשרשרת הפיקוד לא משלם את מחיר פירסום הכתבה והתמונה אלא רק הם?".

לפני שהודחו ערכו השלושה מספר פגישות עם מפקד היחידה, העורך רני רביב ועם קצין חינוך ראשי, שתחת פיקודו נמצאת היחידה העיתונאית.

מתוקף היותם חיילים לא יכלו ליאור, שלזינגד וקינן להגיב לדברים. העורך רביב, סירב להגיב והפנה אותנו לקבלת תגובה מדובר צה"ל, שם מסרו כי "פינוי בית העלמין בגוש קטיף היה סגור בפני כל מי שאינו נמנה עם הצוות המקצועי שעסק במלאכת הפינוי, זאת בשל כיבוד צנעת הפרט וכבוד המתים. צוות 'במחנה' צילם את האירוע בלא אישור ובניגוד להנחיות דובר צה"ל. החיילים הודחו מתפקידם לאור חומרת מעשם. צה"ל רואה בחומרה רבה את האירוע ומצר עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully