וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פסטילאדינו" יוצא לדרך

7.9.2005 / 13:04

התחרות הבינלאומית לזמר מקורי בלאדינו תתקיים בפעם השלישית בירושלים. החלק האמנותי כולל מופע, הענקת אות הוקרה, והשקת ליין מדליות "לאדינו"

ה"פסטילאדינו", תחרות בינלאומית לזמר מקורי בלאדינו תיפתח ב- 22 בספטמבר בירושלים. 11 השירים שעלו לגמר (מתוך 50 שנשלחו) נוצרו בארגנטינה, מקסיקו, ספרד, וישראל. הם יבוצעו בשיתוף התזמורת הסימפונית של רשות השידור ירושלים בניצוחו של רוני וייס. האמנים המשתתפים הם בועז פייפר, סימה עמיאל, ציפי זרנקין, קיאה, גילה חסיד, יעל בדש, לילי אגמון כהן,צחי סיטון, ענבל אהרון, שולי רגונס, בני סילמן ומקהלת ילדים מאיסטנבול. שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים כספיים ובפסלוני זהב, כסף וארד כמקובל, שעוצבו על ידי חליל סדה.

בראש חבר השופטים הגדול במיוחד יכהן יהורם גאון, חתן פרס ישראל שמזוהה עם השפה. ההרכב יכלול את אברהם עודד כהן, אלעזר שטרום, דוד קריבושה, יואל רקם, יאיר שטרן, יוסף בן ישראל, יהודה הגר, מתילדה כהן-סראנו, צבי רביב, שלמה גולדברג, שלמה ישראלי, פרופ' תמר אלכסנדר, אברהם מרציאנו, עופר טוראל ואביהו מדינה.

ה"פסטילאדינו" נוסד כדי לשמר את השפה הותיקה, לעודד יצירה של שירים חדשים, ולתת במה לאמני לאדינו ותיקים וצעירים. בנוסף לתחרות, יתקיים גם מופע אמנותי: תיאטרון צה"ל יציג קטעי משחק, ויוענק אות הוקרה על מפעל חיים למלחין, היוצר והמנצח שמעון כהן, שינצח על התזמורת שתנגן קטע מתוך רומנסרו שעיבד.

ה"פסטילאדינו" נערך בחסות יצחק נבון, נשיאה החמישי של המדינה ויו"ר הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו. במעמד זה הוא יזכה במדלית זהב מטעם החברה הממשלתית למדליות שתשיק את סדרת המדליות "לאדינו".

הפסטיבל יתקיים ביום ה', 22 בספטמבר בשעה 20:30 באולם שראובר בתיאטרון ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully