וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתיופים נתקלו בגילויי גזענות באור יהודה

7.9.2005 / 10:00

לאחר מאבק בראש העיר, האתיופים התקבלו לבית הספר. מאבקם לא הסתיים, כיוון שהוותיקים נסחפו בזרם הגזענות

לאחר מאבק ממושך הורו מבקר המדינה ומשרד החינוך לראש עיריית אור יהודה, יצחק בוכובזה, לקבל לבית הספר היסודי בעיר 42 ילדים אתיופים. המדובר הוא בבית הספר "אור אבנר", מוסד ממלכתי- דתי. אבל למרות המאבק, בעיר עדיין לא למדו שאין מקום לגזענות בבתי הספר.

כבר עם תחילת שנת הלימודים נתקלו התלמידים החדשים בגילויי גזענות מצד התלמידים. "מעריב" מדווח כי התלמידים הוותיקים צחקו על צבע העור של התלמידים החדשים, כשאמרו לצלם שבא לסקר את הלימודים "מזל שבאתם לצלם בבוקר, אם הייתם באים בלילה, לא היו רואים אותם בתמונות". ארבעת התלמידים החדשים ששיחקו אותה עת במגרש, ניסו להבליג על הדברים. בשעותיהם האחרות בכיתה הם נתקלו בקריאות "כושי" ואלימות מילולית נוספת.

שמרית, תלמידה אתיופית ותיקה בעיר, מספרת כי מלחמתו של ראש העיר בתלמידים האתיופים החדשים פרצה את הסכר, וכעת התגברו גם גילויי הגזענות גם נגד שאר האתיופים. לדבריה, התלמידים "עושים את זה סתם בשביל להעליב, כי אנחנו שונים מהם". בתמימות של ילדה צעירה, היא מנסה להבין מאיפה מגיעה הרשעות. "אולי הם חושבים שאנחנו חומים כי אנחנו לא מתקלחים, ובגלל זה הם צוחקים עלינו?".

אושרית, תלמידה נוספת בבית הספר, תוהה מדוע משפחתה עלתה לארץ במאמצים רבים. "נתנו לנו לבוא לישראל רק כדי להגיד דברים כאלה? אנחנו ישראלים, אחרת לא היינו יכולים לבוא לפה".

למנהל בית הספר, הרב גיל יאיר, יש טיעונים אחרים מדוע לא רצו תחילה לקבל את האתיופים לבית הספר. "אין לי כלים להתמודד עם כמות כזו של ילדים. הגיור מחייב את האתיופים ללמוד בבתי ספר דתיים. יש באור יהודה עשרה בתי ספר יסודיים, אבל הממלכתיים לא יכולים לקבל אותם". הרב יאיר מנסה לקדם את התלמידים, אבל מצבם לא משביע רצון. "היום הגיע אליי ילד בן 13 שלא יודע קרוא וכתוב. מה אני אומר לעשות?". התקציבים המיוחדים שהבטיח משרד החינוך לכל תלמיד אתיופי לא מתקבלים, והתוצאה היא שאי אפשר להשקיע בהם, ורובם נושרים מהלימודים כבר בכיתה ז'.

משרד החינוך מסר בתגובה כי לבית הספר מועברים תקציבים לטובת התלמידים האתיופים. בנוסף, טוענים במשרד שהתלמידים האלו כבר סיימו את הליך הגיור, ולכן לא מחויבים ללמוד בבתי הספר הדתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully