וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי חינוך ליוו ילדים פלסטיניים לביה"ס

4.9.2005 / 0:08

במחאה על הגדר שתפריד את הילדים מביה"ס שנפתח אתמול לאחר החופשה, עקפו אנשי אקדמיה את הגדר ביחד עם הילדים בדרך לביה"ס

כמאה פעילי שלום ישראלים, ביניהם כ-30 פרופסורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הגיעו אתמול בבוקר לכפר נועמן הסמוך לשכונת הר חומה וליוו את ילדי הכפר בדרכם לבית הספר, זאת במחאה על הקמת גדר ההפרדה באזור המנתקת את הכפר מבית הספר. הכפר נועמן, שעם סיום העבודה על גדר ההפרדה יוותר בצד הישראלי, שוכן במרחק של קילומטר הליכה מבית הספר השוכן באל חאס הסמוכה, הנמצאת בצד הפלסטיני של הגדר.

עדי דגן, דוברת קואליציית נשים לשלום, סיפרה כי ההליכה לבית הספר הבוקר נמשכה כשעה, משום שנאלצו להקיף את קטע החומה הבנוי ולעבור בחלק שעדיין לא נבנה.

אחד המשתתפים - פרופסור דוד שולמן, מרצה לתרבות ההודית באוניברסיטה העברית, וחתן פרס וולף ופרס רוטשילד לשנת תשס"ד – אמר לוואלה! חדשות, כי "כל מי שמבקר בנועמן ומתוודע למצב שם, אינו יכול שלא להזדעזע. כאיש חינוך, איני יכול לשתוק מול המשבר שהתרחש בחינוך במזרח העיר בגלל הגדר - עשרות אלפי תלמידים ומורים לא יכולים להגיע לבית הספר". פרופסור שולמן הגדיר את מצבו של הכפר כ"קפקאי, בהיותו לכוד בין הגדר לקו הירוק. האדמות סופחו למדינה, אך התושבים נושאים תעודת זהות כתומה של תושבי השטחים ולמעשה נחשבים שב"חים [שוהים בלתי חוקיים] בתוך בתיהם".

מצב תושבי הכפר, הממוקם בפינה הדרום-מזרחית של ירושלים ומונה 25 הבתים, הינו בעייתי שכן בעוד שטחי הכפר מסופח למדינה, התושבים נושאים תעודות זהות פלסטיניות ואינם מותרים בכניסה לשטח ירושלים. בימים אלה נדון מצבם בבית המשפט.

את פעולת המחאה יזמו ארגוני "הקמפוס לא שותק", קואליציית נשים לשלום ותאעיוש, לרגל פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר הפלסטיניים אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully