וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז לא יפתח בחקירה נגד עורכי הפולסא דנורא

30.8.2005 / 14:49

המשנה לפרקליט המדינה: הם קראו לפגיעה בשרון ע"י כוח עליון ולא קראו למעשה בפועל. ח"כ כהן: החלטה תעודד הסתה דומה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט שלא לפתוח בחקירה נגד עורכי טקס הפולסא דנורא נגד ראש הממשלה, אריאל שרון. בתגובה לפניית חבר הכנסת רן כהן (מרצ-יחד) כתב המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן: "המשתתפים בטקס הפנו את קריאתם לפגוע בשרון אל כח עליון, ולא קראו למעשה בפועל".

במכתב ששיגר היום עו"ד ניצן, לח"כ כהן הוא ציין כי "בחינת המקרה העלתה כי קיים קושי לטעון שהיו כאן קריאה או עידוד או דברי שבח למעשי אלימות של בני אדם, שכן הטקס עסק בפנייה לאלוהים לגרום למותו של אדם. כן קיים קושי להוכיח "אפשרות ממשית", כנדרש בחוק, שהדברים יגרמו לעשיית מעשה אלימות, זאת בין היתר משום שמשתתפי הטקס הדגישו, גם בראיונות שנתנו לאחר פרסום דבר עריכת הטקס, שהתפילה הינה למוות שייגרם מידי שמים".

ח"כ כהן, שקרא למזוז לעצור מיד את את "פעילי הימין הקיקיוני", אמר לאחר הטקס, כי "מההיסטוריה חייבים ללמוד. אם המערכת המשפטית והפוליטית תעמוד מנגד, היא לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיה לאחר, חלילה, הרצח הפוליטי הבא". בגלי צה"ל דווח, כי כהן אמר בתגובה להחלטה שלא לפתוח בחקירה שהוא "מתקומם נגד הנימוק השערורייתי של מזוז. מדובר בהסתה לשמה ובקריאה מפורשת לרצח וצר לי שמזוז כאילו עומד מנגד ואינו עושה דבר".

טקס הפולסא דנורא, שלדברי משתתפיו נועד להביא למותו של שרון, נערך בחודש שעבר, סמוך לבית הקברות בראש פינה. פעיל הימין הקיצוני מיכאל בן חורין, ממארגני הטקס, אמר כי לנוכח השמירה על שרון, "שהיא פי 10 מהשמירה על היטלר וסטלין", אי אפשר להרוג אותו בידי אדם, ולכן הם קראו למלאכי החבלה להרוג אותו. בטקס השתתפו כ-20 איש. משתתפי הטקס אמרו כי הם מאמינים, כי ב-30 הימים הקרובים ימות שרון, או שימותו כל משתתפי הטקס.

לפני כחודש המליץ מזוז להעמיד לדין משמעתי את הרב הראשי של קריית מוצקין, הרב דוד דרוקמן, בעקבות התבטאויתיו נגד תכנית ההתנתקות ונגד שרון. הרב אמר שהממשלה הכריזה מלחמה על אלוהים והתורה וקרא להטיל "פולסא דנורא" על שרון, הצדיק את חסימות הכבישים ואמר "נעשה כל שביכולתנו למניעת הגירוש והחורבן. נלך לבית הסוהר בראש מורם ובשמחה של מצווה'.

ראש לשכת עורכי הדין, שלמה כהן, התנגד אז להמלצת מזוז ואמר כי על החוק ומערכת אכיפתו להגן על חופש הביטוי, גם כאשר מדובר בדברים מתועבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully