וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצח בירושלים הוא תלמיד ישיבה בריטי

25.8.2005 / 9:13

שמואל מט בן 21 נדקר סמוך לשער יפו. חברו נפצע בינוני. עשרות חרדים התפרעו בבית החולים כדי שגופתו לא תועבר לנתיחה

שמואל מט, תלמיד ישיבה חרדי בן 21, נרצח אתמול בערב בדקירות סכין בעיר העתיקה בירושלים. זהו הפיגוע הראשון בעיר העתיקה מזה 11 חודשים. הנרצח הוא אזרח בריטי שהגיע לביקור בארץ. הוא היה אמור להתחתן בקרוב. חברו האמריקאי נפצע בינוני. הדוקר, ככל הנראה פלסטיני, נמלט מהמקום, וכוחות משטרה מבצעים סריקות באזור. מחקירה ראשונית עולה, שהרקע לדקירה לאומני.

שני התלמידים מישיבת מיר שבשכונת "בית ישראל", הותקפו ברחוב דוד, סמוך לשער יפו. הדקירה נעשתה באמצעות סכין מטבח גדולה. הפצוע שנפגע בינוני הצליח להגיע לתחנת המשטרה מרחב דוד של העיר העתיקה וסיפר לשוטרים כי נדקר. הוא סיפר כי ראה ערבי נמלט מהמקום.

השוטרים יצאו למקום הדקירה, המרוחק 200 מטר מהתחנה, ומצאו במקום את מט כשהוא פצוע במצב אנוש. מט פונה כשהוא מונשם לבית החולים הדסה עין כרם, שם מת מפצעיו, הפצוע הבינוני הועבר לבית החולים שערי צדק.

הפרמדיקית בשמת יעקב, ששוחהה עם הפצוע בינוני, סיפרה: "הפצוע סיפר לנו, שהוא וחברו עשו את דרכם מהכותל לכיוון הישיבה שלהם, כשאדם אלמוני דקר אותם. הוא אמר שאין לו מושג מה זהות הדוקר אבל הוא מניח שמדובר בערבי".

משפחתו של מט מתנגדת להעביר את גופתו לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בקול ישראל דווח, כי הבוקר ידון בעניין בית משפט השלום בירושלים.

מאות חרדים התפרעו בבית החולים הדסה, בו נמצאת גופתו של הנרצח, מחשש שהמשטרה תעביר אותו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בקול ישראל דווח, כי המתפרעים גרמו נזק לאמבולנס. המשטרה פיזרה אותם ועצרה ארבעה מהם. שלושה שוטרים נפצעו קל.

עשרות יהודים תושבי העיר העתיקה הפגינו לאחר הפיגוע בשער יפו, במחאה על מה שהוגדר "סדר העדיפות הלקוי של המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully