וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: סיימנו את הפינוי ברגישות ונחישות

23.8.2005 / 18:59

עם סיום פינוי ההתנחלויות, שיבחו שר הביטחון, הרמטכ"ל והמפכ"ל את התנהגות כוחות הביטחון והמתנחלים. מופז: "הפינוי הסתיים כמעט בלי שריטות"

הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, בירך הערב במסיבת עיתונאים לרגל סיום פינוי היישובים במסגרת תכנית ההתנתקות, את כוחות הביטחון על שהצילחו לבצע את המשימה "ברגישות ונחישות". הרמטכ"ל אמר כי תם ולא נשלם המהלך הראשון בארבעת השלבים של ההתנתקות. הוא ציין כי נותר עוד לפנות הרכוש מההתנחלויות שפונו, להרוס את המבנים ולבסוף לפנות את צה"ל מרצועת עזה.

הרמטכ"ל הביע הערכה לשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל: "אני רוצה להביע הרבה הערכה לעמיתי המפכ"ל וכמובן למשטרת ישראל ככלל. צעדנו כתף אל כתף במשימה הזאת. אני סבור שיהיו לנו משימות ביטחון אחרות בהן נצטרך לשתף פעולה כפי שעשינו בעבר, טרם משימה זו, ואנו נעשה זאת מתוך ידיעה שנוצרו קשרים והבנות הרבה יותר עמוקים, המוכיחים לכל גוף שיש עם מי לדבר בצד השני.

"זו ההזדמנות לומר למפקד מחוז ש"י ולמפקד פיקוד מרכז וכמובן למפקדי המחוז הדרומי, שהם עשו את מלאכתם באופן ראוי ביותר. הם הובילו את המהלך המורכב הזה על פי הכלל שהגדרנו, גם ברגישות וגם בנחישות. שילוב זה, שנראה בתחילת הדרך כדבר לא כל כך ברור, הפך למציאות מוכחת שאפשר גם להיות רגיש וגם להיות נחוש ועדיין לבצע את המשימות".

לגבי היום שאחרי הפינוי אמר חלוץ כי "יש לנו אתגר אחד מתמשך והוא להמשיך ולהעניק ביטחון, האתגר הזה לא פסק – לא מפינוי יישוב אחד או שניים ובוודאי לא מפינוי 25 היישובים שפונו במהלך הזה. נצטרך להתמודד עם אתגר זה בהווה ובעתיד. ואין מישהו אחר שהחובה הזו מוטלת על כתפיו זולת צה"ל ומשטרת ישראל".

על הפינוי עצמו אמר הרמטכ"ל, כי "אנחנו זוכרים שפינינו בסך הכל כ-15 אלף אזרחים, חלקם מבתיהם וחלקם מהמקומות בהם הם ישבו, שהם אינם בתיהם. מהלך שכזה, ובנוסף לו תנועה של עשרות אלפי שוטרים וחיילים הוא לבדו יכול היה להסתיים אחרת אלמלא מפקדים שפיקדו על זה באופן ראוי. אלמלא שוטרים, קצינים, חיילים, שוטרות, חיילות וקצינות שהבינו ונהגו עם הרבה שכל ישר והרבה אורח רוח אבל גם עם הרבה נחישות.

על המתנחלים שפונו מבתיהם אמר חלוץ, כי "יש לארגוני הביטחון אחריות לסייע ככל שאנחנו יכולים למי שפונה מביתו. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו. יש לזכור שעם פינוי זה של רצועת עזה, הסתיימו שנים ארוכות של התיישבות ישראלית-יהודית ברצועת עזה וכי מדובר בהתיישבות שעשתה הרבה מאוד בתקופה שבה היא מילאה את תפקידה ויש לזכור זאת ולהעריך זאת".

"צה"ל והמשטרה ימשיכו לחבק"

פינוי צפון השומרון הושלם היום עם פינויין של חומש ושא-נור, והרמטכ"ל ציין, כי "נכון וראוי לשבח, לפחות לאור תוצאות היום הזה, את המנהיגות הרוחנית והאזרחית כפי שבאה לידי ביטוי בשא-נור וחומש.

"אל מול ההערכות הראשוניות שלנו באשר לפוטנציאל האלימות הטמון בשני המקומות הללו אני שמח שהתבדינו, אבל התבדינו לאחר שהמנהיגות נרתמה והוכיחה שהיא יודעת ברגעים הנכונים להיות במקומות הנכונים ולומר את הדברים הנכונים. השילוב של שלושת אלו הוא שהביא לתוצאה שלפנינו".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי, אמר כי ההתנתקות הסתיימה ללא נפגעים ובדרך הטובה ביותר. הוא הודה לשוטרים ולחיילים "על התובנה, הרגישות והריסון שהביאו את האירוע המורכב כל כך הזה לתוצאה שלה כל כך קיווינו", ושיבח אף הוא את שיתוף הפעולה בין צה"ל למשטרה. גם קראדי הודה למפונים, שגילו "אחריות ובגרות ברגעים הקשים והכואבים. וגם אם היו רגעים קשים, אין בנו כעס אנו שותפים לכאב". קראדי שיבח גם את הנהגת המתנחלים שהוכיחה אחריות. לדבריו, במהלך הפינוי הוכח כי הציר המרכזי לתפרון הבעיות הוא ההידברות. "כפי שחיבקנו והושטנו לכם יד בעת הפינוי, אני מבטיח שצה"ל והמשטרה ימשיכו להושיט יד ולחבק אתכם גם במעונכם החדש", אמר קראדי למפונים.

מופז: יש לאחות את הקרעים

שר הביטחון, שאול מופז, אמר היום במהלך סיור עם הרמטכ"ל ועם אלוף פיקוד המרכז בהתנחלות שא-נור, כי פינוי היישובים היה כואב וקשה, אבל הושלם בצורה מכובדת, כמעט בלי שריטות.

בקול ישראל דווח, כי מופז הביע הערכה הן לכוחות המפנים והן למתנחלים על הדרך שבה התנגדו לפינוי. שר הביטחון אמר, כי כעת "צריך לאחות את הקרעים ולשמור על אחדות העם". הוא הבטיח, כי מערכת הביטחון תעזור לכל המפונים בתהליך הקליטה במקומות הדיור החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully