וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות אלים על גג בית הכנסת בכפר דרום

18.8.2005 / 19:30

מאות המתבצרים ששהו במבנה עצמו פונו. השוטרים שהועלו לגג בעזרת מכולות החלו להוריד את המתנגדים. במקום 14 פצועים

כוחות הביטחון פורצים בשעה זו לבית הכנסת בהתנחלות כפר דרום. לגג הבניין הועלו שוטרים על גבי מכולות. שוטרים שניסו לעלות על גבי סולמות נתקלו בהתנגדות עזה של המתבצרים שמשליכים אבנים, בקבוקים וחפצים, שופכים נפט וכן תוקפים אותם באמצעות יתדות.

ממקום האירוע פונו עד כה 14 פצועים, כולם במצב קל. רוב הפצועים הם שוטרים שנפגעו מחומצה שנשפכה עליהם כשניסו לעלות לגג.

הכוחות נעזרים במתזים של מים וצבע, אך המתבצרים מפגינים התנגדות עזה. בדקות האחרונות החלו להוריד את המתבצרים למטה ולפנות אותם לאוטובוסים.

במקום נמצאים משעות הבוקר מאות ממתנגדי הפינוי. הכוחות החליטו להשאיר את פינוי הבניין לסוף פינוי היישוב. מוקדם יותר היום ביקשו הכוחות מהמשפחות שהתבצרו לחזור לבתיהן, והמשפחות נענו. עכשיו נמצאים שם רק מסתננים שהגיעו לחזק את התושבים לקראת הפינוי.

מאות המתבצרים שהיו בקומות התחתונות של בית הכנסת פונו. בזמן פינויים נתקלו הכוחות במטח אבטיחים, ביצים, בקבוקי מים ושקיות חלב. האלוף דן הראל נכנס יחד עם הכוחות המפנים לבית הכנסת.

בית הכנסת בוצר באמצעים מיוחדים

אתמול נערכו על גג בית הכנסת עבודות ביצור נרחבות, שכללו זוויות ברזל שונות, ולבית הכנסת הובאו מכלי מים, מצות, שימורים, פסטה, שירותים, ודלק לגנרטור - כדי לאפשר שהות ארוכה. כחלק מהיערכותם לפינוי בכוח הציבו אתמול המתנחלים בכפר דרום בטונדות במקומות שונים כהגנה בפני ירי. הם ניסרו במשור חשמלי את הלולאות שבאמצעותן מזיזים את הבטונדות. בחזית בית הכנסת נתלתה כרזת בד גדולה - "שנית כפר דרום לא ייפול", ומתחתיה כרזה נוספת: "כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב". במקום נמצאים נפגעי טרור רבים, והם משתתפים באופן אקטיווי במתרסים שהוקמו.

כוחות גדולים של צה"ל, מג"ב ופרשים הצליחו לפנות אחר הצהריים את כל המשפחות המקוריות שהתגוררו בכפר דרום. הכוחות נכנסו הבוקר ופינו בכוח גם כ-200 מתנחלים ומסתננים מההתנחלות. עד כה פונו בניין המזכירות בהתנחלות, גן הילדים ומדרשת "התורה והארץ", בהם התבצרו מפגינים. צה"ל והמשטרה מתמקדים במאות המתבצרים שנמצאים בבית הכנסת. המשטרה התחילה לפנותם באמצעות כלובים ומנופים שהובאו למקום. המתנחלים משליכים שקיות חלב, צבע וביצים לעבר כוחות הפינוי.

חייל מילואים הנמנה עם כוחות הפינוי בכפר דרום סירב פקודה לעיני מצלמות הטלוויזיה, סמוך לבית הכנסת בהתנחלות. החייל, שעושה שירות מילואים במסגרת משטרה צבאית, הגיע לבית הכנסת ושם צעק: "זו משימת גירוש שאני לא מוכן להשתתף בה". הוא מסר את נשקו ומייד אחר כך עטו עליו שוטרים וגררו אותו בכוח למקום מבודד. המון מתנחלים הריע לסרבן, מערכת הכריזה שיבחה אותו וקראה לחבריו ללכת בעקבותיו. מצה"ל נמסר שהחייל יטופל משמעתית.

מתנחל ניסה להצית אוטובוס שחנה סמוך לבית הכנסת, ונועד לשמש לפינוי. המשטרה כיבתה את האש בטרם נגרם נזק מהותי, והאיש נעצר. המשפחות שהתבצרו בבית הכנסת נענו לקריאות הצבא ומזכירות ההתנחלות לעזוב ולשוב לבתיהם, ובמקום נותרו רק מסתננים.

בתוך כך, נותק זרם המים להתנחלות, לאחר שדחפור של צה"ל פגע בשוגג בצינור הראשי. מדובר צה"ל נמסר, כי התקלה מתוקנת וכי עד לתיקונה יחלקו השוטרים והחיילים בקבוקי מים לתושבים.

מחשש שהפינוי ילווה בפיגועים מצד הפלסטינים, נפרשו נגמ"שים וטנקים מסביב לכפר דרום, כדי לאבטח את ההתנחלות. חיילים חמושים תפסו עמדות על הגדרות שמקיפות את ההתנחלות, מחשש לירי פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully