וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: נצא עם ילדינו לגוש קטיף

12.8.2005 / 0:01

למשתתפים בעצרת בכיכר רבין הוצגה "פקודת מבצע", לפיה עליהם לנוע לכיוון גוש קטיף ביום שני, כדי "לשבש את מכונת ההרס עד לבחירות". לטענת המארגנים, הגיעו להפגנה רבע מיליון איש

מועצת יש"ע מסרה, כי רבע מיליון בני אדם השתתפו אמש בעצרת מתנגדי ההתנתקות שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב. המשטרה מעריכה, כי כ-200 אלף בני אדם הגיעו למקום. רבים מהמפגינים הוסעו בכאלף אוטובוסים מרחבי הארץ. המפגינים נשבעו בקול שבועת אמונים לגוש קטיף.

ראש המועצה האזורית הר חברון וראש המטה המבצעי של מועצת יש"ע, צביקה בר-חי, חשף בעצרת את תוכניות ראשי המתנחלים. הוא הציג למפגינים מפות, ואמר: "ביום שני נרד, מי ברכב, מי באוטובוס ומי ברגל, לאשקלון, שדרות נתיבות ואופקים נתרכז שם, ומשם נצא אל הכניסות והצירים של גוש קטיף". עיקר המאמץ יתמקד בציר כיסופים, דרך גישה העיקרית של כוחות הביטחון לגוש קטיף.

"לא ניעצר במחסומים, נעקוף אותם מימין ומשמאל. לא נרים יד על אנשי צבא ומשטרה, נגיע אל יעדינו בגופינו ועם ילדינו. לא נתעמת עם איש. לא מכות של יס"מניקים ולא אלות של מג"בניקים יעזרו. נידבק לאדמה עד שראש הממשלה יבוא אל העם ויגיד שהוא הולך לבחירות", אמר בר-חי.

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר ל"הארץ" בתגובה: העצרת בכיכר רבין מסוכנת יותר מהעצרות שקדמו לרצח יצחק רבין. הקריאה לאלפי אנשים להתנגש עם חיילי צה"ל ולנסות לעקוף את המחסומים עלולה להביא לשפיכות דמים ולנפגעים בנפש.

"לא נצא נגד העם"

למשתתפי העצרת הוצגה "פקודת מבצע" לסיכול ההתנתקות. בשקופית שהוצגה על מסך ענק שהוצב על הבמה, נכתב:

"המטרה: לשבש ולעכב את מכונת ההרס ואת עקירת אחינו מבתיהם, ולעצור את המהלך עד להבאתו להכרעת העם בבחירות או במשאל עם. אנו מדגישים כי אם יכריע העם בעד נסיגה מגוש קטיף ומצפון השומרון - נבכה, נמחה ונפגין אך לא נצא נגד העם. נקבל את הכרעתו הדמוקרטית".

יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, קרא לקיום בחירות, ואמר כי לו היתה ההחלטה על ההתנתקות מתקבלת בהליך דמוקרטי, היו מתנגדי ההתנתקות מקבלים אותה. הוא קרא למתנגדי התוכנית לצאת לכביש כיסופים, שישמש את כוחות צה"ל בפינוי, והצהיר כי פעילי הימין לא ינקטו אלימות ולא יחתכו גדרות, אך ישהו במקום "גם אם יכו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully