וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיסקברי מתכוננת לנחיתה בקליפורניה

9.8.2005 / 13:34

לאחר דחיות ושינוי אתר הנחיתה, תנסה המעבורת לנחות בבסיס חה"א אדוארדס מעט אחרי השעה 15:00 (שעון ישראל). דריכות מלאה בנאס"א

מעבורת החלל "דיסקברי" מתכוננת לנחיתה בקליפורניה, לנוכח תנאי מזג אוויר קשים בקייפ קנאברל שבפלורידה. בשלב זה צפויה המעבורת לנחות מעט אחרי השעה 15:00 (שעון ישראל). בנאס"א קיוו להנחית את המעבורת במרכז החלל ע"ש קנדי שבפלורידה, אבל כעת ינסו להנחיתה בבסיס "אדוארדס" של חיל האוויר. נאס"א תוציא מיליון דולר על החזרת המעבורת מקליפורניה לפלורידה, בסיס שיגורה.

הדיסקברי תנחת בלילה, מעט פחות משעה לפני עלות השחר בקליפורניה. דובר מטעם נאס"א אמר ל-BBC, שלצוות הדיסקברי יש מזון, שיספיק להם עד מחר בלבד. גם יכולת המעבורת לסלק פחמן דו-חמצני מוגבלת עד יום רביעי.

למרות שמרכז קנדי הוא "ביתה" של המעבורת, לנאס"א יש אתרי נחיתה חלופיים בבסיס אדוארדס בקליפורניה ובאזור "החולות הלבנים" בניו מקסיקו. סופות ברקים שהשתוללו באזור פלורידה אילצו את סוכנות החלל האמריקאית לבטל שתי נחיתות מתוכננות שם. בנאס"א נוקטים משנה זהירות בקביעת אתר הנחיתה ומועדה, במטרה לאפשר לדיסקברי להיכנס לאטמוספירה עם מינימום איומים לביטחונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully