וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדיסקברי רואים בבירור את הזיהום הסביבתי

5.8.2005 / 0:06

מפקדת המעבורת, איילין קולינס: על בני האדם להגן על משאבי הטבע שעל כדור הארץ. בנאס"א דנים באפשרות של תיקון נוסף למעבורת

איילין קולינס, מפקדת מעבורת ה"דיסקברי", תיארה אתמול את ההרס והזיהום הסביבתי, הנראה היטב על פני כדור הארץ מן המעבורת. היא הזהירה ואמרה, שעל בני האדם לטפל בכדור הארץ ולהגן על משאבי הטבע שבו.

"לפעמים ניתן לראות ארוזיה, ולפעמים אפשר לראות את בירוא היערות", אמרה קולינס בשיחה מהחלל עם אישים ביפן, לרבות ראש הממשלה, יוניצ'ירו קואיזומי, "התופעות האלה נפוצות מאוד בחלקים מסויימים של העולם. היינו רוצים לראות, מנקודת המבט של אסטרונאוטים, שאנשים מטפלים בכדור הארץ ומחליפים את המשאבים הטבעיים שנוצלו". ב-BBC דווח, כי הדיסקברי מקושרת כעת לתחנת החלל הבינלאומית, המצוייה 352 ק"מ מעל כדור הארץ.

קולינס, שזו טיסת המעבורת הרביעית שלה, אמרה שנקודת הראות שלה מן החלל החיצון מבהירה מעל לכל ספק, שיש להגן גם על האטמוספירה של כדור הארץ. "האטמוספירה נראית כמעט כמו קליפת ביצה, היא כל כך דקה", אמרה קולינס, "אנחנו יודעים שאין מספיק אוויר, ועלינו להגן על מה שיש לנו".

לא תצא עוד משימת תיקון מהמעבורת

פקידים בנאס"א ניסו אתמול להכריע בשאלה, אם קרע בשכבת הבידוד, הממגנת חלק מהמעבורת, עלול ליקרע מהמעבורת ולהכות בה, עם אפשרות לגרימת נזק קשה, כאשר תיכנס מחדש לאטמוספירה. מהנדסי סוכנות החלל עבדו במהלך הלילה בהדמייה מיוחדת של מנהרת רוח, בניסיון לשחזר את התנאים בדיסקברי ולבחון את מידת הנזק העלול להיגרם. לבסוף הוחלט כי אין צורך בתיקון נוסף, וכי המעבורת לא תיפגע בכניסתה לאטמוספירה, גם עם הקרע.

צוות המעבורת אמר, כי הם לא מוטרדים מסוגיית הכניסה לאטמוספירה. "אנחנו מאמינים שיהיה בסדר", אמרה קולינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully