וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חתמה הסכם סחר חופשי עם מרכז אמריקה

2.8.2005 / 19:01

הנשיא בוש ציין, כי הסכם CAFTA, המסיר את מחסומי המסחר בין חמש מדינות וארה"ב, יקדם את השלום והשגשוג באזור

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, חתם על הסכם סחר חופשי עם חמש מדינות ממרכז אמריקה והרפובליקה הדומיניקנית (CAFTA), בציינו כי המהלך יקדם שלום ושגשוג באזור כולו.

החתימה נערכה בטקס בבית הלבן, והתאפשרה לאחר אישור ההסכם בידי הקונגרס, בשבוע שעבר. ב-CNN דווח, כי מדובר בהישג פוליטי חשוב לנשיא בוש, שהתאפשר בתום חודשים של לובי חזק שהפעילו אנשיו של הנשיא.

לדברי בוש, "ההסכם יחזק את הדמוקרטיות החדשות והשבירות באמריקה הלטינית, ויוכיח להן כי ארה"ב תעמוד לצידן". בוש גם הדגיש שההסכם הוא בעל חשיבות ביטחונית לאומית, מאחר ושיתוף הפעולה הכלכלי יחזק את הממשלים הדמוקרטיים באזור, שעד לאחרונה ידעו מלחמות אזרחים וחוסר יציבות פוליטית.

ההסכם, שנחתם עם קוסטה ריקה, אל-סלבדור, גווטמלה, הונדורס, ניקרגואה והרפובליקה הדומיניקנית, מסיר את מחסומי המסחר ומאפשר מעבר סחורות ושירותים בינן ובין ארה"ב. לצד זאת, הוא גם יקדם את ההשקעות באזור ויחזק את ההגנה על הקניין הרוחני.

חתימת ההסכם היתה במרכזו של ויכוח נוקב סביב מדיניות המסחר של ארה"ב. הדמוקרטים התנגדו להסכם בתקיפות, בטענה כי יגרור הפחתה במספר מקומות העבודה בארה"ב, וכי אינו דואג מספיק להגנה על העובדים במרכז אמריקה מפני ניצול.

עשרות רפובליקנים התנגדו אף הם להסכם, בטענה כי יפגע בתעשיית הסוכר והטקסטיל במחוזותיהם. בוש ופקידי המסחר שלו, בראשות רוב פורטמן, טענו מנגד, כי עליהם להעדיף אינטרסים של האומה על פני אינטרסים צרים.

מאז כניסתו של בוש לתפקיד, נחתמו הסכמי סחר חופשי גם עם ירדן, סינגפור, צ'ילה, אוסטרליה ומרוקו. בעתיד מתוכננים גם להיחתם הסכמי סחר חופשי עם בחריין, תאילנד והמדיניות האינדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully