וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם רויטרס נפגע בראשו בהפגנה בבילעין

29.7.2005 / 15:19

גרסאות סותרות בין הצדדים לגבי זהות הפוגעים בצלם. צה"ל ירה רימוני גז בטענה שהובערו צמיגים, אף שלא נמצאו צמיגים במקום

חיילי צה"ל ירו היום רימוני גז מדמיע על מפגינים למען שחרורו ממעצר של עבדאללה אבו רחמה, יו"ר הוועדה העממית בבילעין. לטענת הצבא, החיילים השתמשו בגז, משום שהמפגינים שרפו צמיגים. ואולם ב"הארץ" דווח, כי במקום לא נמצא אף צמיג בוער ולא הושלכו אבנים לעבר החיילים, כפי שטוענים בצה"ל.

המפגינים מסרו לוואלה! חדשות, כי בהפגנה נפצע בראשו צלם רויטרס מפגיעת רימון הלם ומפגינה ישראלית נפצעה מרימון הלם ברגלה. לטענת המפגינים, השניים טופלו בידי הסהר האדום. לטענת צה"ל, נפגע הצלם באורח קל מפגיעת אבנים שיידו המפגינים וטופל ע"י צה"ל.

בהפגנה השתתפו כמה מאות אנשים, ונעצרו במהלכה לפחות שלושה פעילי שמאל ישראלים. המפגינים, הטוענים כי אבו רחמה נעצר באשמת שווא, הגיעו עם שפמים ושלטים עליהם כתוב: "אני עבדאללה אבו רחמה". מפגינים נוספים חבשו מסיכות של ראש הממשלה, אריאל שרון, והציגו מיצג בטענה כי מטרת תוכנית ההתנתקות היא לחזק את ההתנחלויות בגדה.

אתמול נפצעו ששה מפגינים במהלך הפגנה נוספת שקיימו תושבי הכפרים בילעין ובודרוס סמוך לתוואי הגדר. המפגינים הבעירו לאורך התוואי צמיגים, כחלק ממיצג-מחאה שערכו. אחד הפצועים, פעיל שמאל ישראלי, נפגע מכדור גומי. בצה"ל טוענים, כי החיילים והשוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות "לנוכח זריקות אבנים מסיביות וצמיגים בוערים שהדליקו המפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully