וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנת אקלים חדשה מאיימת על אמנת קיוטו

27.7.2005 / 19:38

ארה"ב ואוסטרליה מנסחות אמנה חדשה, שתתמודד עם בעיית שינויי האקלים. האמנה החדשה תתיימר כנראה לרשת את מקום אמנת קיוטו

בארה"ב ובאוסטרליה עוסקים בפיתוח אמנה חדשה בנושא שינויי האקלים בעולם. זאת, בשיתוף עם מספר מדינות אסיתיות, עמן נמנות, על פי הערכות, סין, הודו ודרום קוריאה. השר האוסטרלי לאיכות הסביבה, איאן קמפבל, אמר שפרטי היוזמה החדשה יפורסמו "בעתיד הקרוב מאוד".

בבי.בי.סי הוערך, שהאמנה החדשה תתמקד בהעברת טכנולוגיה ממדינות מתועשות למדינות "מתפתחות". אוסטרליה וארה"ב הן שתי מדינות מתועשות, שמעולם לא אישררו את אמנת קיוטו, בטענה שהדבר יפגע בכלכלתן. שתי המדינות אף ביקרו את אמנת קיוטו, על כך שאינה כוללת מדינות מתפתחות חשובות כמו הודו וסין.

במסיבת עיתונאים בעיר פרת' שבמערב אוסטרליה, אמר קמפבל שאמנת קיוטו אינה יכולה להשיג את יעדה, הפחתת פליטת גזי החממה. מדעני אקלים מאמינים, שצמצום פליטת גזי החממה חיוני לשם פיקוח על שינויי האקלים.

"אמנת קיוטו תגרום לעלייה של 40% בפליטת גזים, אך העולם זקוק לצמצום של 50%", אמר השר האוסטרלי, "עלינו למצוא נוסחה שתעבוד טוב יותר".

להגדיל את כמות האנרגיה, להפחית פליטת הגזים

פרטי האמנה החדשה נותרו חסויים עד כה. עם זאת, ישנן אינדיקציות שהיא תתמקד בהעברת טכנולוגיה, ככל הנראה עם דגש על דרכים "נקיות" יותר לשריפת פחם. לפי נתוני הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), ארבע יצרניות הפחם הגדולות בעולם הן ארה"ב, אוסטרליה, הודו וסין. לפיכך, לא סביר שמדינות אלה יציעו בתוכניתן לצמצם את ייצור הפחם והשימוש בו.

ואמנם, קמפבל רמז שהדגש יושם על טכנולוגיה: "עלינו להגדיל את כמות האנרגיה שהעולם צורך, ובמקביל להפחית בפליטת הגזים", אמר, "לשם כך נזדקק לפיתוח טכנולוגיה חדשה ולהכנסתה לשימוש במדינות המתפתחות. עלינו לפתח את הטכנולוגיות הללו באוסטרליה ולייצא אותן לכל העולם".

על פי הערכת ה-BBC, פרטי האמנה החדשה ייחשפו בכנס הפורום האזורי של קבוצת מדינות דרום-מזרח אסיה, שייערך בבירת לאוס, ויינטיאן. סגן שרת החוץ של ארה"ב, רוברט זוליק, אמור לשאת דברים בפתיחת הכנס, ופקידים בממשל בוושינגטון רמזו שיודיע בדבריו על יוזמה בתחום איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully