וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לסטודנט ערבי על מחקר פוליטי-סביבתי

23.7.2005 / 21:30

2 סטונדטים מסח'נין, הלומדים בטכניון, זכו בפרסי הצטיינות על עבודות בנושאי תכנון סביבתי ועירוני. אחד מהם חקר את "ניסיונות הממשל לנתק התושב מהנוף באמצעות יערות קק"ל"

אחרי הכדורגל, סח'נין "כובשת" גם את הטכניון. עלא אבו ריא, סטודנט להנדסה בטכניון קיבל פרס הצטיינות על מחקר שהגיש בנושא השטחים הפתוחים במגזר הערבי בכלל ובסח'נין בפרט. אבו ריא סיפר לעיתון הערבי-ישראלי "כל אל ערב", היוצא לאור בימי שישי, כי מחקרו "מראה את השינויים שעוברים הכפרים הערביים המתכסים בבטון" ואת הניסיונות של הממשל הישראלי לנתק את התושב מהנוף הטבעי כמו חורשות זיתים, עצי תאנים ומשוכות צבר ולהקיפם ביערות של קק"ל.

"בעבודתי", אמר, "העמדתי את האדם במרכז, ואת האזרח הערבי במרכז, והדגשתי את הצרכים היומיים והתרבותיים שלו, ואת הצורך שלו בשטחים ירוקים פתוחים, שישקפו את עברו ומציאות חייו".

לידיה בדארנה, גם כן תושבת סח'נין, קיבלה פרס הצטיינות בסך 10 אלפים דולר על מחקר שכתבה בנושא תכנון עירוני. בעבודתה כתבה הצעה מקיפה לעיריית סח'נין בנושא התיכנון העירוני, ובכללו מציאת פתרונות דיור לזוגות צעירים, שמהווים את רוב תושבי העיר. במסגרת עבודתה, מציעה בדארנה לשמר מבנים עתיקים במרכז הישן של העיר ולנצל מגרשים ריקים לבנייה. בוועדת הפרס, המורכבת מפרופסורים ומרצים ממספר אוניברסיטאות, ציינו כי עבודתה של בדארנה הינה "מקורית, עמוקה ומקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully