וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 נשים נהרגו בפיגוע בקניון בנתניה

12.7.2005 / 19:04

91 נפגעים בפיצוץ, שאירע ברח' הרצל בנתניה, סמוך לקניון השרון. 4 מהם במצב קשה. במקום נמצאת גם גופת המחבל המתאבד, בן 18 מהג'יהאד האיסלאמי

שלוש נשים נהרגו ו-91 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע הערב בצומת השרון סמוך לכניסה הראשית של קניון השרון בנתניה. הפצועים, מהם 4 במצב קשה, 3 במצב בינוני והיתר במצב קל, פונו לבתי החולים לניאדו בנתניה, מאיר בכפר סבא והלל יפה בחדרה.

הגי'האד האיסלאמי קיבל אחריות לפיגוע. ממשטרת מרחב השרון נמסר כי לא היו התרעות ממוקדות. כ-40 דקות לפני הפיגוע בנתניה נכשל ניסיון פיגוע באמצעות מכונית ממולכדת בהתנחלות שבי שומרון ממערב לשכם. המכונית התפוצצה, אך לא היו נפגעים. נבדקת אפשרות ששני הפיגועים נעשו בידי אותה רשת. הרשות הפלסטינית גינתה את הפיגועים ואמרה כי הם נועדו לפגוע ביישום ההתנתקות. שר הביטחון, שאול מופז, כינס הערב התייעצות ביטחונית.

סמוך לשעה 18:40 אירע הפיצוץ בצומת קניון השרון סמוך לכניסה הראשית לקניון. המחבל, שככל הנראה נשא חגורת נפץ על גופו, ניסה כנראה להיכנס לקניון ומסיבה לא ברורה התפוצץ בסופו של דבר בכניסה לקניון, על מעבר חצייה.

במקום נמצאו שלוש גופות, אחת מהן היא ככל הנראה גופתו של המחבל. ממד"א נמסר כי ישנם 27 נפגעים, מהם 6 במצב קשה ו-18 במצב קל. הנפגעים פונו לבתי החולים מאיר בכפ"ס, לניאדו בנתניה והלל יפה בחדרה, וכי פינוי הפצועים הסתיים.

במערכת הביטחון אמרו, כי למרות שממוצע ההתרעות לא ירד בשבועות האחרונים, ידוע כי עיקר האיומים מגיעים מארגון הג'יהאד האיסלאמי.

כוחות הביטחון עורכים כעת סריקות בכל אזור נתניה בניסיון למצוא מעורבים בפיגוע ובאזור נוצרו עומסי תנועה כבדים. המשטרה מציבה מחסומים ועורכת בדיקות קפדניות בניסיון לאתר את מסיעו של המחבל המתאבד.

לשכת שרון: נגיב ביד קשה

הרשות הפלסטינית גינתה את הפיגוע בנתניה וקראה לארגוני הטרור לציית להפוגה המתקיימת זה חמישה חודשים. גורמים בלשכת ראש הממשלה בירושלים אמרו לאחר הפיגוע כי "נגיב על הפיגוע הזה, וביד קשה". לדבריהם, הג'יהאד האיסלאמי איננו חלק מהבנות שארם א-שייח והפסקת האש, כיוון שהוציא את עצמו מ"התהדייה" (הרגיעה).

יו"ר הרשות, אבו-מאזן, העביר הערב מסר לראש הממשלה, אריאל שרון, באמצעות יועץ רה"מ, דב ויסגלס, שבו התחייב לפעול מיד לתפיסת האחראים לפיגוע והעמדתם לדין. ישראל העבירה בתגובה מסר לרשות, שעליה לפעול בנחרצות נגד הטרור וביכולתה לקבל מהצד הישראלי את המידע המודיעיני הדרוש. מקור מדיני בכיר אמר, שלפיגוע בנתניה לא תהיה שום השפעה על ההכנות לביצוע תוכנית ההתנתקות.

מקורות פלסטינים מסרו כי המחבל המתאבד הוא אחמד סלי אבו חליל, בן 18 מהכפר עתיל ליד טול כרם. כוחות ביטחון פלסטינים נמצאים בדרכם לכפרו, כשלטענתם הם קיבלו הוראה לעצור את כל פעילי הג'יהאד במקום.

רשת הג'יהאד האיסלאמי בשומרון אחראית לפיגוע האחרון שאירע בתחומי הקו הירוק במועדון הסטייג' בתל אביב בפברואר, בו נהרגו ארבעה ישראלים, ולשורת ניסיונות פיגוע בתקופה האחרונה. צה"ל והשב"כ עצרו מאז הפיגוע בסטייג' כמה מאות מאנשי הרשת, שהפעיל המרכזי שלה הוא, לואי סעדי.

שר הביטחון, שאול מופז, ביטל את פגישתו עם המתאם האמריקאי, גנרל וויליאם וורד, בעקבות הפיגוע בנתניה וכינס את ראשי הצבא להתייעצות ביטחונית.

יותר משנתיים חלפו מאז הפיגוע האחרון בנתניה, במרץ 2003, אז נפצעו 60 בני אדם בפיגוע התאבדות ליד בית הקפה "לונדון" במרכז העיר. גם אז קיבל הג'יהאד האיסלאמי את האחריות לפיגוע, כמו לרוב הפיגועים באזור השרון הצפוני, הקרוב למרכז הכוח של הג'יהאד בטול כרם. שמונה פיגועים בוצעו בנתניה מאז תחילת האינתיפאדה - הקשה בהם היה הפיגוב במלון "פארק" במרץ 2002, שהוביל לפתיחת מבצע "חומת מגן".

הפיגוע היום בוצע בדיוק באותו מקום שבו בוצע פיגוע במתווה דומה ב-18 במאי 2001. אז נהרגו חמישה בני אדם מפיצוץ מחבל מתאבד בתור לבדיקה הביטחונית באותה כניסה לקניון השרון, מרחוב הרצל.

מספרי החירום בבתי החולים

בית החולים הלל יפה - 1255166
בית החולים לניאדו - 1255191
בית החולים מאיר - 1255199
בית החולים בילינסון - 1255134

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully