וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: תוואי הגדר בי-ם יפוצץ המו"מ

11.7.2005 / 0:05

תוואי גדר "עוטף ירושלים", שאושר ע"י הממשלה, ינתק 55 אלף תושבי מזרח י-ם מהעיר. אבו מאזן: צעדים כאלה לא ישרתו את השלום

גדר "עוטף ירושלים" תנתק מהעיר 55 אלף פלסטינים תושבי מזרח ירושלים, בהם תושבי מחנה הפליטים שועפת והכפר עקב - כך התברר אתמול בישיבת הממשלה, שדנה בהאצת העבודות להשלמת הגדר. הממשלה החליטה להשלים את הקמת הגדר עד ל-1 בספטמבר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף בחריפות את התוכניות שאישרה הממשלה להשלמת הגדר באזור ירושלים ואמר שהרשות לא תשלים איתן. "אישור תוואי הגדר בירושלים עלול לגרום לסוף היחסים בין הצדדים. צעדים כאלה לא ישרתו את השלום והם גם לא ישרתו את ביטחונה של ישראל המציבה מכשולים בדרך להידברות בין הצדדים", אמר. הרשות העלתה בשבועות האחרונים את מפלס פעילות המחאה נגד בניית גדר ההפרדה. בסוף השבוע נערכו הפגנות תהלוכות וכנסים לציון מלאת שנה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד המשך בניית הגדר.

הממשלה גם אישרה תוכנית לטיפול ב"מרקם החיים" של האוכלוסייה הפלסטינית בירושלים, שתיפגע מהקמת גדר ההפרדה. לפי התוכנית, תעודד הממשלה את בתי החולים במזרח ירושלים לפתוח שלוחות מעבר לגדר. בנוסף תקים עיריית ירושלים "מינהל קהילתי עוטף ירושלים" שיטפל בשכונות הערביות שייוותרו מחוץ לגדר. השרים אישרו תוספות תקציב של 17 מיליון שקל למשרד לביטחון פנים וכן 8 מיליון שקל לעיריית ירושלים, לצורך מתן שירותים ראויים לערביי מזרח ירושלים שיישארו מחוץ לגדר.

שר הבריאות, דני נווה, אמר שהמגמה היא לפתח סידורי מעבר נוחים ל-55 אלף התושבים, כדי שיוכלו ללא עיכובים לקבל שירותי בריאות בצד השני של הגדר. ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, אמר כי מחוץ לגדר יישארו גם 3,655 תלמידים, "שנצטרך להתארגן כדי לספק להם הסעות יומיומיות לבתי הספר שלהם".

בדיון נמסר, כי יהיו 12 מעברים ב"עוטף ירושלים", וכי יוקמו בתי ספר, סניפי דואר וסניפים של המוסד לביטוח לאומי בצדה השני של הגדר, כדי להקל על האוכלוסיה שתישאר מחוץ לגדר.

השר חיים רמון אמר, כי השערים והפתחים בגדר "עוטף ירושלים" צריכים להישאר פתוחים, ולהיסגר רק בעתות חירום. לדבריו, יש לפתח את השירותים, כדי שרמת השירותים משני צדי הגדר תהיה זהה.

סגן שר הבינוי, אברהם רביץ, אמר כי "השאיפה היא שהשינויים יהיו בלתי מורגשים, כך שהשארתם של כמה רבבות פלסטינים מחוץ לגדר לא תגרום להם הרגשה של ניתוק וחוסר יכולת לתפקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully