וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר טירפד ההצבעה על חוק אוויר נקי

6.7.2005 / 19:42

חוק אוויר נקי היה אמור היום להגיע לכנסת לקריאה טרומית. פואד טרפד את החוק, ונימק זאת בכך ש"החוק פוגע בסמכויות משרד התשתיות"

היום היתה אמורה הצעת החוק "חוק אוויר נקי" לבוא לקריאה טרומית בכנסת, אך בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התשתיות, טירפד את ההצבעה, באמצעות ערר שהגיש על החלטתה של ועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון. לדברי בן אליעזר, "הצעת החוק פוגעת באופן בוטה ומהותי בסמכויות משרד התשתיות".

תחת הכותרת "רשימת הסעיפים הבעייתיים" מונה השר ארבעה סעיפים בהצעת החוק שהובילו אותו להגשת הערר. הנימוק לשניים מהסעיפים הינו ש"סעיף זה מהווה פלישה לתחום סמכותו של שר התשתיות".

אם יתקבל החוק, יהווה הדבר מהפיכה של ממש בכל הנוגע לחקיקה ואכיפת חוקי הזיהום. החוק הינו חוק רחב היקף, המטפל באופן יסודי בנושא הזיהום, ומטיל קנסות חמורים על מזהמים. אם יאושר החוק, תגובש במסגרתו תוכנית לאומית לטיפול בזיהום האוויר, ויורחבו סמכויות המשרד לאיכות הסביבה. בשל הגשת הערר, בוטלה היום ההצבעה בכנסת על החוק.

בעקבות המהלך של שר התשתיות, יעבירו יוזמי החוק את הצעת החוק לאישור הממשלה. מכיוון שמדובר בחוק גדול ומורכב הכרוך בשיתוף פעולה ותיאום בין משרדי הממשלה השונים, הסכמתה של הממשלה הינה חשובה ביותר להצלחת החוק והטמעתו. אם יאושר החוק בממשלה, הוא יועבר לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

הצעת החוק הינה יוזמה פרטית של ח"כ עומרי שרון, אשר החתים 7 ח"כים נוספים על ההצעה.

מאבקי כח פנימיים

מגישי הצעת החוק והגופים הירוקים זועמים. עו"ד חנוך אילסר מאדם טבע ודין אמר כי "אנחנו יותר מתמהים מה הם המניעים אשר גרמו לשר התשתיות להגיש את הערר. אין שום סיבה ששר התשתיות יתנגד לחוק. אוויר הוא תשתית כמו כל תשתית אחרת – מים, חשמל וכדומה. אנחנו קוראים לשר התשתיות לשבת עם הארגונים הירוקים וליישב את המחלוקות על החוק".

ח"כ עומרי שרון, יוזם הצעת החוק, אמר לוואלה! חדשות, כי הוא "מקווה שלקראת ישיבת הממשלה בעוד כ-10 ימים יגיע השר נטול משיקולים זרים ויפעל לטובת בריאות כלל הציבור בקידומו של החוק".

לטענת גורמים בכנסת, השר בן אליעזר "לא היה מודע עד הסוף" למהות הערר, ושיחק לידי הפקידים במשרדו שרוצים לעכב את החוק בשל מאבקי כח וכבוד פנימיים.

במקביל, הפגינו הבוקר מול הכנסת חברי הארגונים "אדם טבע ודין", "מגמה ירוקה" ו"הקואליציה למען בריאות הציבור בצפון", וקראו לחברי הכנסת להצביע בעד חוק האוויר הנקי. המפגינים עמדו בכניסה למשכן וחילקו מדבקות "תנו לנשום אוויר בריא" כשמסכות על פניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully