וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס קורא לשרון שלא לדון בדחיית ההתנתקות

2.7.2005 / 16:01

בעקבות הודעת נתניהו שיעדר מהצבעת הכנסת על הדחייה, קרא שר הפנים להכריז כי שר שיתמוך בביטול ההתנתקות לא יוכל לכהן בממשלה

שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע אתמול, כי בכוונתו לתמוך בערעור שהגיש שר החקלאות, ישראל כץ, על החלטת ועדת השרים לחקיקה להתנגד להצעת חוק של ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), לדחות את ההתנתקות בשנה. בקול ישראל דווח, כי נתניהו צפוי להיעדר מההצבעה בכנסת ביום רביעי בעניין זה, כדי שלא יאלץ להתפטר.גם שר הבריאות, דני נוה, הודיע כי יצביע בעד דחיית ההתנתקות בממשלה.

שר הפנים, אופיר פינס, קרא לראש הממשלה, אריאל שרון, שלא להביא מחר להצבעה בממשלה את עירעורו של השר כץ על ההחלטה שלא לדחות את יישום ההתנתקות בגלי צה"ל דווח, כי לדבריו, במידה והשר כץ יסרב, על שרון להודיע כי שר שיתמוך בערעור שבסיסו הרצון בביטול ההתנתקות לא יוכל להמשיך ולכהן בממשלה.

השר כץ אמר בתגובה לדרישה זו": "אינני זקוק לאישור מפינס על מנת לקיים את הדיון. הדיון הכרחי לנוכח המראות של השבוע החולף, המתח הגובר והיעדר המוכנות לביצוע התוכנית. דרישתו של פינס היא בולשביקית ובלתי דמוקרטית", הוסיף.

ח"כ אבשלום וילן (יחד-מרצ) אמר בעקבות הודעתו של נתניהו, כי שר האוצר הוא "פחדן שלום סדרתי, המאחז את עיני הציבור ומשחק ב'כן ולא' בסוגיית ההתנתקות". ח"כ וילן הוסיף, כי אם בכוונת נתניהו לחבל בהתנתקות, "מוטב שיתפטר מהממשלה וינהל את המאבק מבחוץ".

ח"כ רן כהן (יחד-מרצ) אמר, כי על שרון, לפטר את שר האוצר, אם זה יעדר מההצבעה על דחיית ההתנתקות. לדבריו, "נתניהו מסוכן לישראל משום שהוא מונע על ידי חתרנות בלתי נלאית, ואינו מהסס להשליך את עתידה הביטחוני והכלכלי של ישראל על מזבח לולינותו הפוליטית".

אם יעדר נתניהו - שרון יפטרו

מקורבי ראש הממשלה, אריאל שרון, אמרו אמש כי אם יעדר שר האוצר, בנימין נתניהו, מההצבעה בכנסת על דחיית ההתנתקות ביום רביעי, הוא יפוטר מהממשלה.

מקורבי נתניהו אמרו לקול ישראל, כי הוא לא יצביע בניגוד לצו מצפונו ולא יפעל תחת איומים, ולכן לא ישתתף בהצבעה ביום רביעי. מקורביו אף הזכירו כי שרון, כשהיה שר התשתיות בממשלת נתניהו, לא השתתף בהצבעה על הסכם חברון.

מקרובי ראש הממשלה אמרו בתגובה, כי החוק בעניין זה ברור, ועל כן אין צורך בפרשנות נוספת. "שרון לא מעלה על דעתו ששר האוצר יפעל בניגוד לכך", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully